uneed-logo
همه‌ی شهر‌ها
همه‌ی شهر‌ها
نگهداری از ماشین لباسشویی با 9 روش ساده
نویسنده: سالیا شهریاری
22 آبان 1400 | 7:18
افزودن به لیست علاقمندی ها

نگهداری از ماشین لباسشویی با 9 روش ساده

راه‌های نگهداری از ماشین لباسشویی کار دشواری نیست و تنها با رعایت نکات ساده می‌توان از ماشین لباسشویی نگهداری کرد و طول عمر و بهره‌وری لباسشویی را بالا برد.

یونید – امروزه با پیدایش انواع ماشین لباسشویی کار شستن لباس‌ها بسیار آسان شده است. در زمان‌های قدیم شستن لباس‌ها با دست انجام می‌شد، اما امروزه این دستگاه‌ها در مدت‌زمان کمی کوهی از لباس‌های کثیف را شسته و تحویل می‌دهند. ازاین‌رو، تصور اینکه روزی ماشین لباسشویی‌مان با مشکل روبه‌رو شود یا از کار بیفتد، قطعاً بسیار غم‌انگیز و دشوار خواهد بود.

بهتر است بدانید استفاده غیر اصولی از ماشین لباسشویی و عدم رعایت نکات مهم در نگهداری ماشین لباسشویی، موجب آسیب رسیدن و حتی ازکارافتادن ماشین لباسشویی می‌شود. شایان ذکر است نگهداری از ماشین لباسشویی کار چندان دشواری نیست و تنها با رعایت چند نکته مهم می‌توانید طول عمر و بهره‌وری لباسشویی را افزایش دهید. در ادامه در این مطلب نکات مهم نگهداری از ماشین لباسشویی را برای شما آماده کرده‌ایم. 

مطالعه راهنمای استفاده از ماشین لباسشویی

یکی از نکات مهم نگهداری از ماشین لباسشویی، مطالعه دفترچه راهنمای لباسشویی و آشنایی با عملکرد صحیح دستگاه است. ازاین‌رو توصیه می‌شود، پس از خرید لباسشویی دفترچه آن را مطالعه کنید و آن را در مکانی مخصوص و قابل دسترس قرار دهید. هنگام روبه‌رو شدن با مشکل، از دفترچه راهنما کمک بگیرید.

نگهداری از ماشین لباسشویی

نگهداری از ماشین لباسشویی –قرار دادن اجسام سنگین روی لباسشویی ممنوع

نکته حائز اهمیت دیگر در نگهداری از ماشین لباسشویی، اجتناب از قرار دادن اجسام و ظروف سنگین روی لباسشویی است. لوازم دکوری و اجسام سنگین روی ماشین لباسشویی موجب فشار آمدن بر روی قطعات داخلی دستگاه و در نتیجه آسیب به لباسشویی می‌شود. توصیه می‌شود، برای محافظت بیشتر از این دستگاه از کابینت‌های مخصوص قرار دادن ماشین لباسشویی استفاده کنید.

ماشین لباسشویی را بیشتر از ظرفیت پر نکنید

ماشین‌های لباسشویی دارای ظرفیت متفاوتی هستند. بهتر است برای نگهداری از ماشین لباسشویی و افزایش طول عمر آن، بیشتر از ظرفیت مجاز داخل لباسشویی را پر نکنید. ماشین لباسشویی برای چرخش و شستشوی لباس‌ها به فضای خالی نیاز دارد. پر بودن بیشتر از ظرفیت دستگاه، موجب می‌شود که لباس‌ها به خوبی شسته و آبکشی نشوند، موجب وارد شدن فشار به موتور و بروز مشکلاتی در آینده خواهد شد. هنگامی که می‌خواهید لباس داخل لباسشویی بریزید، به این نکته توجه کنید که فضای بالای مخزن لباسشویی می‌بایست مقداری خالی باشد.

نگهداری از ماشین لباسشویی

تنظیم درجه مناسب دستگاه لباسشویی

بهتر است هنگام شستن لباس با توجه به کثیفی لباس‌ها، درجه مناسب شستشو را انتخاب نمایید. گاهی اوقات انتخاب گزینه‌ی اشتباه شستشو، موجب ایجاد سروصداهای عجیب و تکان‌های شدید و در نتیجه آسیب رسیدن به دستگاه می‌شود.

خشک کردن داخل مخزن لباسشویی پس از هر بار استفاده

یکی دیگر از روش‌های نگهداری از ماشین لباسشویی خشک کردن مخزن دستگاه است. بهتر است پس از اتمام کار با لباسشویی درب آن را کامل باز بگذارید تا مخزن خشک شود و از ایجاد کپک و رشد باکتری‌ها داخل دستگاه جلوگیری شود. توصیه می‌شود، با یک پارچه تمیز دور لاستیک درب لباسشویی را خشک کنید تا از پوسیدگی آن جلوگیری کنید.

نگهداری از ماشین لباسشویی

جرم‌گیری و رسوب‌گیری ماشین لباسشویی

جرم‌گیری یکی از راه‌های نگهداری ماشین لباسشویی است. بهتر است بدانید داخل محفظه اصلی ماشین لباسشویی دارای سوراخ‌هایی است که می‌تواند محل مناسبی برای رشد باکتری و تشکیل جرم باشد. استفاده از مواد مخصوص جرم‌زدایی که به صورت قرص، پودر و مایع هستند، بهترین روش برای از بین بردن هر نوع جرم و آلودگی داخل محفظه لباسشویی هستند. بهتر از هرماه یک بار ماشین لباسشویی را روشن کنید، دمای آب را روی درجه ۶۰ تنظیم نمایید و با استفاده مواد جرم‌زدایی که در دسترس دارید، لباسشویی را رسوب‌گیری و جرم‌گیری کنید.

نگهداری از ماشین لباسشویی

تمیز کردن محفظه فیلتر ماشین لباسشویی

محفظه فیلتر ماشین لباسشویی در قسمت پایین دستگاه قرار دارد. محفظه بسیار آلوده است و نیاز است که هر چند وقت یک‌بار به دقت تمیز شود. فیلتر محفظه لباسشویی ذرات درشت را جذب می‌کند. فیلتر نیز می‌بایست کاملاً خارج‌شده و به وسیله یک مسواک به خوبی تمیز شود. بهتر است بدانید، تجمع آلودگی در این قسمت موجب ایجاد بوی بد در لباسشویی و آلوده کردن لباس‌ها می‌شود. ازاین‌رو توصیه می‌شود، سالی ۳ تا ۴ مرتبه محفظه و فیلتر لباسشویی را به خوبی تمیز کنید.

عدم استفاده از آب داغ

شستشو با دمای آب مناسب از دیگر راه‌های نگهداری از ماشین لباسشویی است. بهتر است بدانید داغی بیش‌ازحد آب علاوه بر اینکه برای شستشوی لباس مناسب نیست و به پارچه لباس آسیب می‌زند، موجب کوتاه شدن عمر ماشین لباسشویی نیز می‌شود. دمای بالای آب موجب از بین رفتن رنگ و بافت پارچه می‌شود و قطعات غیر فلزی لباسشویی مانند لاستیک درب و… را نیز به مرور زمان خراب می‌کند.

خارج کردن لباس‌های شسته شده از ماشین لباسشویی

یکی دیگر از نکات بسیار ساده نگهداری از ماشین لباسشویی خارج کردن لباس‌های شسته شده در سریع‌ترین زمان ممکن است. ماندن لباس‌های شسته شده در ماشین برای مدت‌زمان طولانی، موجب ایجاد قارچ و بوی بد در لباسشویی می‌شوند. بنابراین بهتر است به محض تمام شدن برنامه شستشو، لباس‌ها را از ماشین خارج کنید.

با کمک یونید می‌توانید با همه فروشگاه های فعال در حیطه لوازم برقی خانگی ارتباط برقرار کنید، با آنها به گفتگو بپردازید و در نهایت ارزان‌ترین و با کیفیت‌ترین کالا را خریداری کنید.


ماشین لباسشویی نگهداری از ماشین لباسشویی لباسشویی نکات مهم در نگهداری از ماشین لباسشویی لوازم خانگی برقی

دیدگاه شما

میزان رضایت خود را اعلام کنید