uneed-logo
همه‌ی شهر‌ها
همه‌ی شهر‌ها
5 روش خانگی برای برنزه کردن پوست
نویسنده: فاطمه عبدی
10 اردیبهشت 1401 | 7:22
افزودن به لیست علاقمندی ها

5 روش خانگی برای برنزه کردن پوست

5/5

برنزه کردن پوست و رنگ پوست برنزه یکی از ترندهای پرطرفدار در فصل تابستان است. از این رو، افراد زیادی از روش های متفاوتی برای برنزه شدن استفاده می‌کنند. 

یونید- پوست برنزه یکی از جذابیت‌های فصل تابستان است و طرفداران بسیاری بین خانم‌ها و حتی آقایان دارد. با فرارسیدن فصل تابستان بسیاری از افراد با استفاده از روش‌های متفاوت اقدام به برنزه کردن پوست خود می‌کنند. بسیاری از افراد برنزه شدن را یکی از فاکتورهای زیبایی می‌دانند و در فصل تابستان با استفاده از روش‌های مخالف و صرف هزینه‎های زیاد اقدام به برنزه کردن پوست خود می‌کنند.

روش‌های متداول برنزه کردن، در میان افرادی که علاقه‌مند به برنزه شدن در فصل تابستان هستند، شامل دستگاه‌های سولاریوم، آفتاب گرفتن و استفاده از کرم‌های برنزه کننده است. هرکدام از این روش‌ها معایب و ضررهایی برای بدن و پوست دارند و موجب آسیب رساندن به پوست نیز می‌شوند. از عوارض و خطرات برنزه شدن با این مواد و دستگاه‌ها می‌توان به مواردی مانند اگزما، پوسته‌پوسته شدن پوست، التهاب و قرمزی پوست، ایجاد لکه‌های پوستی، سرطان، چین‌وچروک پوست و... اشاره کرد. بهتر است بدانید، با کمترین هزینه و با استفاده از روش‌های طبیعی و خانگی می‌توانید پوست خود را برنزه کنید.

برنزه کردن پوست با کاکائو

یکی از روش های طبیعی  برنزه کردن پوست استفاده از کاکائو است. مقداری کاکائو را با کرم موردنظر خود مخلوط کنید و آن را به خوبی روی پوست بدنتان ماساژ دهید. اجازه دهید به مدت ۳۰ دقیقه روی پوست بماند، سپس با آب بشویید. بهتر است این روش را ۳ بار در هفته انجام دهید.

برنزه کردن پوست با روغن زیتون

از دیگر روش‌های طبیعی و خانگی برنزه کردن پوست استفاده از روغن‌های طبیعی است. روغن ‌زیتون، یکی از این روغن‌هاست که برای برنزه شدن پوست می‌توان استفاده کرد. روغن‌ زیتون به ‌راحتی نور آفتاب را جذب کرده و رنگ پوست را برنزه می‌کند. مقداری از روغن را روی پوست خود بزنید و پس از ۲۰ تا ۳۰ دقیقه بدن خود را با یک شوینده ملایم شستشو دهید.

برنزه کردن پوست با استفاده از قهوه

قهوه یک برنزه کننده طبیعی است و خاصیت رنگ دهی دارد. با استفاده از این ماده بدون آفتاب گرفتن می‌توان رنگ پوست را تغییر داد. برای این منظور، بهتر است مقداری قهوه را دم کنید و اجازه دهید کاملا غلیظ شود. سپس قهوه غلیظ شده را با مقداری کرم و لوسیون مخلوط کنید و روی پوست ماساژ دهید و اجازه دهید کاملا روی پوشت شما خشک شود. هر آن قدر که قهوه شما غلیظ تر باشد، پوست شما تیره تر خواهد شد.

برنزه کردن پوست با زرده تخم‌مرغ و عصاره هویج

همان‌طور که قبلاً به آن اشاره کردیم، با استفاده از مواد طبیعی و یک دستورالعمل ساده می‌توانید پوست خود را برنزه کنید. یک زرده تخم‌مرغ را با پنج قاشق غذاخوری روغن هویج و پنج قطره عصاره هویج مخلوط کنید و روی پوست بدن ماساژ دهید. اجازه دهید این مواد به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه روی پوست بماند و سپس بشویید.

چای برنزه کننده طبیعی

چای سیاه یکی از روش‌های طبیعی برنزه شدن پوست است. مقداری چای دم کنید و پس از خنک شدن چای آن را صاف و به ‌اندازه یک‌چهارم فنجان روغن کنجد به آن اضافه کنید. سپس مقداری از این مخلوط را به بدن خود ماساژ دهید و اجازه دهید به مدت ۳۰ دقیقه روی پوست‌تان بماند.


برنزه شدن برنزه کردن پوست پوست برنزه زیبایی

دیدگاه شما

میزان رضایت خود را اعلام کنید