uneed-logo
همه‌ی شهر‌ها
همه‌ی شهر‌ها
آیا زیباترین جاده های ایران را می‌شناسید؟
نویسنده: میترا ارسنجانی
22 فروردین 1400 | 5:35
افزودن به لیست علاقمندی ها

آیا زیباترین جاده های ایران را می‌شناسید؟

5/5

زیبایی‌های فوق‌العاده و شگفت‌انگیز کشورمان ما را تشویق به سفر کردن می‌کند. در سفر با ماشین می‌توانید زیباترین جاده های ایران را ببینید و لذت ببرید.

یونید – همان‌طور که می‌دانید، کشور چهار فصل ما جاهای دیدنی شگفت‌انگیز و بی‌نظیری دارد. اگر اهل سفر با خودروی شخصی باشید، به‌طور حتم به جاده‌های زیبا و بکری برخورد کرده‌اید. جاده‌هایی که زیبایی آن‌ها طوری شما را مجذوب خود می‌کند که سپری شدن زمان را حس نمی‌کنید. بهتر است بدانید، کشور ما مناطق گردشگری و جاده های متنوع و بی‌نظیر متعددی دارد. جاده های کویری، کوهستانی، جنگلی، ساحلی و… جاده‌هایی هستند که در ایران وجود دارد. در ادامه شما را با زیباترین جاده های ایران آشنا می‌کنیم.

جاده معروف چالوس یکی از زیباترین جاده های ایران

جاده چالوس یکی از زیباترین جاده های ایران بوده و برای سفر به شمال کشور می‌توانید از شگفتی‌های این جاده لذت ببرید. طول این جاده حدود ۱۶۰ کیلومتر است و از کرج آغاز می‌شود. جاده چالوس همانند یک قطعه از بهشت در همه فصول زیبایی‌های مخصوص به خود را دارد. زیبایی‌های جاده چالوس در فصل بهار و پاییز بسیار دیدنی و جذاب هستند. دره‌های خوش آب‌وهوا، صخره‌های سبز و باشکوه و وجود مه در فصل بهار و پاییز از زیبایی‌های منحصربه‌فرد این جاده قدیمی به شمار می‌آید و خاطرات جذابی را در ذهن شما به‌جای می‌گذارد.

زیباترین جاده های ایران

جاده اسالم خلخال رؤیایی ترین جاده ایران

جاده اسالم خلخال یکی از رؤیایی ترین جاده‌های جنگلی ایران به شمار می‌آید. این جاده زیبا گیلان را به اردبیل وصل می‌کند. این جاده رؤیایی یکی از جاذبه‌های گردشگری استان گیلان و اردبیل به‌حساب می‌آید.

جاده اسالم به‌قدری زیبا است  که وقتی وارد آن می‌شوید، محو طبیعت بکر و بی‌نظیرش می‌شوید. درختان سرسبز متعددی که اطراف این جاده را احاطه کرده است، طراوت و تازگی را به شما هدیه می‌دهند. نسیم ملایم و خنکی در این جاده صورت شما را نوازش می‌کند و حس و حال شگفت‌انگیزی به شما می‌دهد.

رودخانه‌ای پرخروش از ابتدای مسیر به چشم می‌خورد و مکان بسیار خوبی برای نشستن و لذت بردن از طبیعت زیبای این جاده است. دشت‌هایی که پس از یک ساعت رانندگی به آن می‌رسید، چشم‌انداز فوق‌العاده‌ای در فصل بهار دارند، گل‌های رنگارنگ در میان دشت‌های سرسبز جلوه‌ی خاصی به دشت‌ها داده است و هر بیننده‌ای را محو خود می‌کند.

زیباترین جاده های ایران

جاده زیبای گردنه حیران

گردنه حیران یکی دیگر از زیباترین جاده های ایران به شمار می‌رود. این جاده استان گیلان را به اردبیل وصل می‌کند و در جاده اردبیل-آستارا قرار گرفته است. زیبایی‌های جاده گردنه حیران قابل وصف نیستند. این جاده جادویی، در میان تپه‌های سرسبز کشور و جنگل‌های بکر کشور آذربایجان قرار دارد و مناظری حیرت‌انگیزی را به وجود آورده است. با سفر به استان گیلان و اردبیل حتماً سری به این جاده و طبیعت بکر و بی‌نظیرش بزنید و از امکانات تفریحی، تله‌کابین، رستوران‌ها، آب‌وهوای خوش آن استفاده کنید و لذت ببرید.

زیباترین جاده های ایران

جاده کوهستانی و جنگلی هجیج به اورامان

یکی از زیباترین جاده‌های  کوهستانی ایران در استان کردستان قرار دارد. این جاده از روستای زیبای هجیج شروع می‌شود و ۳۶ کیلومتر طول دارد. جاده کوهستانی هجیج روستای اورامان را به هجیج وصل می‌کند.

این جاده خوش آب‌وهوا از روستای هجیج شروع می‌شود و در طول آن زیبایی‌های متنوع جاده صحنه‌های شگفت‌انگیزی را خلق کرده است. در برخی از نقاط این جاده پوشش‌های درختی به چشم می‌آیند و در ارتفاعات امکان دیدن چند متر برف وجود دارد.

در امتداد جاده باغ‌های میوه مانند گردو و انار دیده می‌شوند. باغ‌هایی که به خاطر کوهستانی بودن منطقه به‌صورت پلکانی ساخته شده‌اند و جذابیت دوچندانی را به وجود آورده‌اند. بهتر است بدانید فصل بهار بهترین فصل برای سفر به این منطقه است. 

زیباترین جاده های ایران

جاده عباس‌آباد کلاردشت

جاده عباس‌آباد کلاردشت یکی از زیباترین جاده‌های ایران و از دیدنی‌های مازندران به شمار می‌آید. در مسیر عباس‌آباد به کلاردشت با جاده‌ای رؤیایی و سرسبز روبه‌رو می‌شود. درخت‌هایی که در دو سوی جاده قرار دارند، منظره‌ای شگفت‌انگیز ایجاد کرده و هوای مطبوع و نم‌نم باران حس طراوت و تازگی به شما می‌دهد و باعث می‌شود در مسیر توقف کنید و از زیبایی‌های بی‌همتا و طبیعت بکر این جاده لذت ببرید.

صدای پرندگان و هوای مه‌آلود این جاده برای هر مسافری بسیار لذت‌بخش و آرامش‌بخش است. گردشگران این جاده در فصل‌های مختلف می‌توانند از میوه‌های جنگلی مانند تمشک آلوچه وحشی، ازگیل و … این جنگل‌ها میل کنند.

زیباترین جاده های ایران

جاده سیاهکل به دیلمان

این جاده نیز یکی از جاده‌های جذاب و زیبای ایران به‌حساب می‌آید. جاده سیاهکل در استان گیلان قرار دارد و مناظری بکر و طبیعت خارق‌العاده‌ای دارد. این جاده در استان گیلان قرار دارد و شهرستان سیاهکل را به بخش دیلمان یکی از ییلاق‌های معروف گیلان متثل می کند. این جاده دیدنی، از شالیزارهای سبز شروع می‌شود و با عبور از جنگل‌های انبوه به ییلاقی رنگارنگ می‌رسد و در آنجا دشتی سرسبز را زیر پایتان می‌گذارد. 

زیباترین جاده های ایران

جاده دو هزار سه هزار از زیباترین جاده های ایران

این جاده زیبا در تنکابن و در استان مازندران واقع‌شده است. جاده دو هزار سه هزار از جاده‌های زیبا و فوق‌العاده خاص ایران به‌حساب می‌آید. با گذشتن از جنگل‌های سبز البرز در کنار رودخانه دو هزار موجب به وجود آمدن منطقه‌ای خیره‌کننده و توریستی شده است. تماشای دریای خزر از ارتفاعات کوه‌های سرسبز البرز بسیار دیدنی و لذت‌بخش است.

زیباترین جاده های ایران

 


زیباترین جاده های ایران جاده های رویایی ایران زیباترین جاده ایران جاذبه های گردشگری جاده های ایران معروف ترین جاده های ایران

دیدگاه شما

میزان رضایت خود را اعلام کنید