uneed-logo
همه‌ی شهر‌ها
همه‌ی شهر‌ها
6 راه مراقبت از یخچال فریزر
نویسنده: فاطمه عبدی
29 آبان 1400 | 7:21
افزودن به لیست علاقمندی ها

6 راه مراقبت از یخچال فریزر

5/5

یخچال فریزر یکی از پرکاربردترین وسایل در خانه است. نگهداری و مراقبت از یخچال فریزر نقش مهمی در عملکرد و افزایش عمر آن دارد.  

یونید – وسایل برقی مانند یخچال فریزر، جاروبرقی، ماشین لباسشویی و… از وسایلی هستند که هر کدام به نوعی نقش مهمی در زندگی روزمره ما دارند. به عنوان مثال یخچال فریزرها از کاربردی‌ترین وسایل آشپزخانه هستند و برای نگهداری مواد غذایی از آن‌ها استفاده می‌شود. ازاین‌رو برای طولانی‌تر شدن عمر یخچال فریزر می‌بایست نکاتی را رعایت کنیم. چراکه اگر این وسیله مهم دچار مشکل شود، باید هزینه‌ی بالایی بابت تعمیر و حتی خرید دوباره آن بپردازیم. در مطلب قبل درمورد راه‌های مراقبت از ماشین لباسشویی صحبت کردیم. در این مطلب، راه‌های مراقبت از یخچال فریزر را برای شما آماده کرده‌ایم تا با رعایت این نکات عمر دستگاه را بالا ببرید.

راه‌های مراقبت از یخچال فریزر

حمل اصولی یخچال فریزر

قدم اول در مورد مراقبت از یخچال و فریزر حمل درست و اصولی آن است. اگر قصد جابه جایی یخچال فریزر خود را دارید بهتر است در مرحله‌ی اول آن را از برق بکشید و محتویات داخل یخچال فریزر را خالی کنید. قفسه‌های یخچال فریزر را از آن جدا کنید. درب یخچال را با یک تکه طناب ببندید یا دور آن را چسب بزنید تا در حین حمل مشکلی برای آن پیش نیاید.

همچنین، اگر یخچال فریزر شما برفک دارد بهتر است قبل از حمل آن برفک‌ها را آب کنید. سپس یخچال را به صورت عمودی بلند کنید تا روغن‌های موجود در کمپرسور در لوله‌های خنک‌کننده نشت نکند. بهتر است بدانید حداکثر زاویه خم کردن یخچال فریزر ۴۵ درجه است. چنانچه مجبور به حمل یخچال فریزر به صورت افقی شدید، بهتراست پس از قرار دادن دستگاه در جای خود ۵ تا ۶ ساعت صبر کنید و سپس با استفاده از یک محافظ آن را به برق وصل کنید.

مراقبت از یخچال فریزر

انتخاب محل مناسب برای قرار گیری یخچال فریزر

یکی دیگر از نکات مراقبت از یخچال فریزر انتخاب مکان مناسب برای این وسیله است. بهتر است محلی که برای قرار دادن یخچال فریزر انتخاب می‌کنید سطحی صاف و بدون شیب باشد تا گاز موجود در لوله‌های دیواره یخچال به شکل متناوب توزیع شود. پس از قرار دادن یخچال فریزر در محل مورد نظر، پایه‌های آن را به درستی تنظیم کنید. یخچال فریزر را نزدیک اجاق‌گاز، آبگرم کن و در معرض تابش نور خورشید قرار ندهید. به یاد داشته باشید که فاصله دیوار و کابینت با یخچال فریزر حداقل ۲۰ سانتی‌متر باشد تا درب یخچال و فریزر به راحتی باز و بسته شود و عملکرد دستگاه بهتر باشد.

تمیز کردن یخچال فریزر

تمیز کردن اصولی یخچال و فریزر یکی دیگر از راه‌های مراقبت از یخچال فریزر است و نقش مهمی بر عملکرد بهتر و بالا رفتن عمر این دستگاه دارد. از این رو توصیه می‌شود به منظور مراقبت از یخچال فریزر هر ۳ ماه یک‌بار یخچال و هر ۶ ماه یک‌بار فریزر خود را تمیز کنید. برای تمیز کردن یخچال و فریزر ابتدا آن را از برق بکشید، قسمت‌هایی از یخچال و فریزر که قابل جدا شدن هستند را از دستگاه جدا کرده و به خوبی با آب و مایع ظرف‌شویی بشویید و خشک کنید. برای تمیز کردن قسمت‌های داخلی از آب ترکیب آب ولرم و جوش شیرین یا سرکه استفاده کنید.

قسمت‌های پشت دستگاه، بدنه، تیغه‌های فن و… را به خوبی تمیز کنید. برای تمیز کردن لاستیک دور درب یخچال فریزر آن را با آب گرم تمیز کنید. استفاده از مواد شوینده قوی موجب از بین رفتن چسبندگی لاستیک می‌شود. برای تمیز کردن برفک یخچال فریزر اجازه دهید برفک‌ها با دمای محیط ذوب شوند و به هیچ‌وجه از وسایل تیز و حرارت سشوار استفاده نکنید. پس از اتمام کار درب یخچال و فریزر را باز بگذارید تا همه‌یقسمت‌های آن به خوبی خشک شوند و سپس دستگاه را به برق وصل کنید.

مراقبت از یخچال فریزر

مواد غذایی را روی هم انباشته نکنید

یکی دیگر از راه‌های مراقبت از یخچال فریزر نظم و ترتیب و چیدمان درست مواد غذایی است. مواد غذایی را به صورت فشرده و روی هم انباشته نکنید. این کار مانع گردش هوا و خنک شدن مواد غذایی و در نتیجه موجب فاسد شدن و خراب شدن مواد غذایی می‌شود. همچنین، فاسد شدن مواد غذایی باعث تولید و رشد انواع میکروب در یخچال شده و به سلامتی شما آسیب می‌رساند.

ظروف و مواد غذایی داغ را داخل یخچال و فریزر قرار ندهید

نکته‌ی مهم دیگر در مراقبت از یخچال فریزر قرار ندادن مواد غذایی داغ در یخچال یا فریزر است. توصیه می‌شود اجازه دهید مواد غذایی به خوبی خنک شوند و سپس آن‌ها را در یخچال و فریزر قرار بدهید. قرار دادن ظروف و مواد غذایی داغ در یخچال موجب از بین رفتن برودت و برفک زدن دستگاه می‌شود.

درب یخچال و فریزر را زیاد باز و بسته نکنید

یکی دیگر از راه‌های مراقبت از یخچال فریزر خودداری از باز و بسته کردن مکرر درب یخچال فریزر است. بهتر است بدانید با هر بار باز کردن مکرر و بی‌دلیل درب یخچال فریزر مقداری هوای گرم وارد آن می‌شود. موتور این دستگاه‌ها برای سرد کردن هوای درون یخچال و فریزر دوباره اقدام می‌کند. همچنین باز رو بسته کردن مکرر و بی‌دلیل به مرور زمان به فن و موتور دستگاه آسیب می‌رساند و موجب خراب شدن آن می‌شود. از طرفی دیگر این کار موجب می‌شود برودت دستگاه کاهش یابد و سبب تولید برفک در یخچال و فریزر شود.


یخچال فریزر مراقبت از یخچال فریزر راه های مراقبت از یخچال فریزر لوازم خانگی

دیدگاه شما

میزان رضایت خود را اعلام کنید