uneed-logo
همه‌ی شهر‌ها
همه‌ی شهر‌ها
راهکارهای درمان ریزش مو پس از کرونا
نویسنده: سالیا شهریاری
24 مهر 1400 | 8:55
افزودن به لیست علاقمندی ها

راهکارهای درمان ریزش مو پس از کرونا

5/5

یکی از شایع‌ترین عوارض بعد از ابتلا به بیماری کرونا ریزش موی شدید است. به همین دلیل بسیاری بسیاری از افرادی به دنبال راهکارهای درمان ریزش مو پس از کرونا هستند.

یونید – ویروس کرونا بالغ بر ۱ سال است که در سراسر جهان را درگیر کرده و افرادی بسیاری به این بیماری مبتلا شده‌اند. این بیماری علائم متعددی دارد و حتی پس از بهبودی نیز عوارض بسیاری برای بدن دارد. اثراتی نظیر اختلالات بویایی و مشکلات تنفسی و ریه از جمله این عوارض به حساب می‌آیند. یکی دیگر از شایع‌ترین عوارض ابتلا به ویروس کرونا ریزش مو شدید است که اکثر بهبودیافتگان با آن دست و پنجه نرم می‌کنند. در ادامه راهکارهای درمان ریزش مو بعد از کرونا را برای شما آماده کرده‌ایم.

چرا ابتلا به بیماری کرونا موجب ریزش مو می‌شود؟

گزارش‌ها نشان داده که بسیاری از افراد ابتلا به بیماری کرونا به نوعی ریزش مو به صورت شرایطی به نام تلوژن افلوویوم TE دچار شده‌اند. در ریزش مو ،TE موها به صورت دسته‌ای و ناگهانی و در زمان شانه زدن مو و دوش گرفتن می‌ریزند. افرادی که دچار این ریزش مو می‌شوند کمتر از نیمی از موهای خود را از دست می‌دهند و برای ۶ تا ۹ ماه ادامه خواهد داشت. اما پس از اتمام این دوره موهای ریخته شده شروع به رشد مجدد خواهند کرد.

علت‌های ریزش مو بعد از کرونا

تب شدید و بالا رفتن دمای بدن

یکی از عوامل ابتلا به ریزش مو ET، گذراندن یک بیماری حاد به همراه تب شدید است. همانطور که می‌دانید، یکی از علائم کرونا تب شدید است و این موضوع یکی از دلایل ریزش مو پس از بهبودی است. بهتر است بدانید، تب شدید موجب تحریک سلول‌های مو و در نتیجه ریزش آن‌ها می‌شود.

استرس و نگرانی

استرس و نگرانی از مواردی هستند که در زمان ابتلا به این بیماری  بسیار شایع است. قرنطینه طولانی، نگرانی از ابتلای افراد خانواده به این بیماری، نگرانی از شدیدتر شدن بیماری و عدم بهبودی موجب استرس افراد ابتلا به کرونا می شوند. همین مورد موجب تحریک موها شده و پس از بهبودی موها شروع به ریختن می‌کنند.

داروهای درمان کرونا

همانطور که می‌دانید در حال حاضر داروی مخصوصی برای درمان بیماری کرونا وجود ندارد و پزشکان از داروهای مختلفی جهت درمان این بیماری استفاده می‌کنند. این داروهای متفاوت هر کدام عوارضی دارند و ریزش موی ناشی از مصرف داروی خاص، موقتی است و پس از گذشت مدت زمانی این مشکل برطرف می‌شود.

راهکارهای درمان ریزش مو پس از کرونا

راهکارهای درمان ریزش مو پس از کرونا – مراقبت از مو

یکی از مواردی که می‌تواند به درمان ریزش مو پس از کرونا کمک کند، مراقبت بهداشتی و تغذیه مناسب است. بنابراین توصیه می شود از مواد غذایی مقوی و سالم در رژیم غذایی خود استفاده کنید. روش‌های نامناسب برخورد با مو یکی دیگر از علل ریزش مو محسوب می‌شوند. توصیه می‌شود، هنگام شانه کردن موها به آرامی این کار را انجام دهید. همچنین بهتر است از کش موهای خیلی تنگ استفاده نکنید و موها را تا جایی که ممکن است محکم و دم اسبی نبندید.

درمان ریزش مو پس از کرونا

راهکارهای درمان ریزش مو پس از کرونا – مصرف ویتامین D

ویتامین D، یکی از ضروری ترین ویتامین‌ها برای رشد موها و زیبایی آن‌ها است و تاثیر خوبی در درمان ریزش مو پس از کرونا دارد. این ویتامین با تقویت فولیکول‌های مو موجب رشد مجدد موهای از دست رفته می‌شود. بهتر است بدانید، این ویتامین در مواد غذایی مختلفی مانند ماهی ها، غلات، قارچ، شیر کم چرب و… وجود دارد.

راهکارهای درمان ریزش مو پس از کرونا – مصرف روغن ماهی

روغن ماهی از بافت‌های ماهی به دست می‌آید و دارای انواع اسیدهای چرب و ویتامین‌هایی است که به سلامت موها کمک می‌کند. این روغن هم به صورت خوراکی مورد استفاده قرار می‌گیرد و هم می‌توان از آن برای ماساژ مو و پوست سر استفاده کرد.

راهکارهای درمان ریزش مو پس از کرونا – استفاده از آب پیاز

یکی دیگر از روش‌ها یا راهکارهای درمان ریزش مو پس از کرونا استفاده از آب پیاز است. آب پیاز به رشد مو کمک کرده، از ریزش ناگهانی موها جلوگیری می کند، عفونت های پوستی پوست سر را برطرف کرده و در نتیجه موجب افزایش رشد مو می‌شود. بنابراین توصیه می‌شود، مقداری آب پیاز را با روغن نارگیل یا عسل ترکیب کرده و هفته‌ای یکبار روی موها بگذارید.

راهکارهای درمان ریزش مو پس از کرونا – ماساژ مو با روغن رزماری

روغن رزماری تاثیر بسزایی در جلوگیری از ریزش و تقویت و رشد مجدد موها دارد. این روغن موجب بهبود گردش خون در پوست سر شده و در نتیجه باعث تقویت ریشه مو و جلوگیری از ریزش آن ها می‌شود.

درمان ریزش مو پس از کرونا

راهکارهای درمان ریزش مو پس از کرونا – مزوتراپی

یکی از روش‌های جدید درمان ریزش مو مزوتراپی است. در این روش ترکیبی از مواد مغذی و مناسب مو به پوست سر تزریق می‌شود. این مواد مغذی موجب تقویت ریشه و پیاز موها شده و از ریزش مو جلوگیری می‌کند.

راهکارهای درمان ریزش مو پس از کرونا – درمان های دارویی

مصرف قرص‌ها و داروهایی که به صورت قرص خوراکی عرضه می‌شوند، تاثیر بسزایی در درمان ریزش مو پس از کرونا دارند.

درمان ریزش مو پس از کرونا


ریزش مو درمان ریزش مو درمان ریزش مو پس از کرونا کرونا مراقبت از مو

دیدگاه شما

میزان رضایت خود را اعلام کنید