uneed-logo
همه‌ی شهر‌ها
همه‌ی شهر‌ها
مینی یخچال چیست و چه کاربردی دارد؟
نویسنده: میترا ارسنجانی
07 آذر 1400 | 7:08
افزودن به لیست علاقمندی ها

مینی یخچال چیست و چه کاربردی دارد؟

5/5

مینی یخچال یا همان یخچال‌های هتلی یکی از بهترین و جمع و جورترین دستگاه‌ها هستند. این یخچال‌ها بسیار به‌صرفه و اقتصادی بوده و گزینه‌ی مناسبی برای اتاق‌خواب، محل کار، اتاق‌های دانشجویی، اتاق‌های هتل و… هستند.

یونید – مینی یخچال‌ها برخلاف ظاهر کوچک و جمع‌وجورشان وسایل بسیار پرکاربردی هستند و متقاضیان زیادی دارند. این یخچال‌ها بسیار مقرون‌به‌صرفه و اقتصادی هستند و به دلیل اینکه جای کمی را اشغال می‌کنند، برای استفاده در اتاق‌خواب، اتاق‌های هتل، اتاق دانشجویی، محل کار و… گزینه‌ی بسیار مناسبی محسوب می‌شوند. از مینی یخچال می‌توان به عنوان یک یخچال کمکی در خانه‌ها استفاده کرد. دمای این یخچال‌ها حدود ۵ تا ۱۸ درجه سانتی‌گراد است و معمولاً از مینی یخچال‌ها برای قرار دادن و نگه‌داری انواع نوشیدنی، شیشه‌های ترشی، شیشه‌های سس و دیگر خوراکی‌ها مانند تنقلات استفاده می‌کنند.

مینی یخچال

نکاتی که قبل از خرید مینی یخچال باید بدانید

اندازه

یکی از مواردی که می‌بایست قبل از خرید مینی یخچال به آن توجه کرد اندازه این وسیله است. این یخچال‌ها کوچک هستند و فضای کمی را اشغال می‌کنند. بهتر است قبل از خرید این وسیله، اندازه فضایی که می‌خواهید این یخچال را قرار دهید به دقت اندازه‌گیری کنید تا پس از خرید با مشکل روبه‌رو نشوید.

محفظه فریزر

مینی یخچال‌ها فضای کوچکی برای خنک کردن نوشیدنی و مواد غذایی دارند. محفظه فریزر این وسیله درب جداگانه ندارد و فضای آن نیز مناسب نگهداری مواد غذایی در حجم بسیار پایین است.

قیمت

مینی یخچال‌ها نسبت به یخچال‌های معمولی قیمت پایین‌تری دارند. قیمت یخچال‌های مینی با توجه به جنس بدنه متفاوت هستند. به عنوان مثال اگر مینی یخچال با درب شیشه‌ای یا استیل ضد خش بخواهید؛ قیمت آن بیشتر می‌شود.

مینی یخچال

انواع مینی یخچال از لحاظ موتور و کارکرد

ترموالکتریک

این مدل یخچال مینی، مجهز به قطعه‌ای به نام ترموالکتریک هستند که از دو فلز غیر هم‌جنس تشکیل شده است. این قطعه کارایی مانند ترموکوپل دارد؛ با این تفاوت که در ترموالکتریک جریان برق تبدیل به سرما یا گرما می‌شود. اما در ترموکوپل گرما باعث ایجاد برق می‌شود. بنابراین در این مدل یخچال به دلیل اینکه از کمپرسور استفاده نشده است، یخچال صدای بسیار کمی دارد.

کمپرسوردار

در این مدل یخچال‌ها از مایع و کمپرسور برای خنک کردن فضای یخچال استفاده می‌شود. مینی یخچال‌های کمپرسور دار کمی سروصدا دارند؛ چنانچه تصمیم به خرید مینی یخچال برای اتاق‌خواب دارید، این مدل یخچال‌ها به دلیل سروصدایی که دارند گزینه‌ی مناسبی نیستند.

جذبی

این مدل یخچال هیچ موتوری ندارد و از مایع و کمپرسور برای خنک کردن فضای یخچال استفاده می‌شود. این مدل یخچال نسبت به دو نوع دیگر یعنی کمپرسوردار و ترموالکتریک بی سروصداتر است. به همین دلیل این مدل مینی، گزینه‌ی مناسبی برای اتاق‌خواب یا اتاق هتل است.

مینی یخچال

انواع مینی یخچال بر اساس مدل ظاهری

یخچال مینی سایز متوسط

این مدل یخچال‌ها از یخچال‌های مینی مکعبی کمی بزرگ‌تر هستند و برای هتل و دفاتر کار گزینه‌ی مناسبی محسوب می‌شوند. این مدل یخچال، ظرفیتی حدود ۸۰ تا ۹۶ لیتر دارد و بعضی از مدل‌های آن دارای کلید و محفظه‌ی فریزر هستند. این مدل یخچال به آسانی حمل‌ونقل می‌شوند.

یخچال مینی زیر‌کانتری

این مدل بزرگ‌ترین سایز مینی یخچال محسوب می‌شود و فضای داخل آن ۹۹ تا ۱۲۷ لیتر گنجایش دارد. این محصول نسبت به دیگر مدل‌های مینی بار مصرف انرژی بیشتر و قیمت بالاتری دارد. این مدل معمولاً در رستوران‌ها، هتل‌ها و برای زیر کانتر استفاده می‌شود.

مینی‌بار مخصوص نوشیدنی

مینی بارهای مخصوص نوشیدنی برای خنک کردن انواع نوشیدنی طراحی شده‌اند. قفسه‌بندی این نوع یخچال به نوعی طراحی شده که تعداد زیادی بطری نوشیدنی را می‌تواند در خود جای دهد. این مدل یخچال برای نگه‌داری مواد غذایی گزینه‌ی مناسبی نیست.

مینی یخچال مسافرتی

این مدل مینی بارهای مسافرتی از لحاظ سیستم سرمایش مانند مینی بارهای ترموالکتریک هستند. این مدل کوچک‌ترین سایز یخچال‌های مینی بوده و انواع نوشیدنی و غذا را در طول مدت سفر می‌تواند خنک نگه دارد.

با کمک یونید می‌توانید با همه فروشگاه های فعال در حیطه لوازم برقی خانگی ارتباط برقرار کنید، با آنها به گفتگو بپردازید و در نهایت ارزان‌ترین و با کیفیت‌ترین کالا را خریداری کنید. برای خرید مینی یخچال به وبسایت یا اپلیکیشن یونید مراجعه کنید.


مینی یخچال یخچال مینی یخچال هتلی لوازم خانگی لوازم خانگی برقی یخچال

دیدگاه شما

میزان رضایت خود را اعلام کنید