آموزش فروش در یونید به کسب و کارها کمک می کند تا مراحل فروش را به راحتی در کسب و کار خود اعمال کنند.
آموزش فروش در یونید سمت کسب و کار
یونید– برای اینکه در یونید فروش داشته باشید ابتدا لازم است که فرآیند احراز هویت و درخواست درگاه بانکی ( استفاده از درگاه بانکی یونید برای خرید و فروش ) را طی کنید.
برای این کار ابتدا از صفحه من – وارد احراز هویت و درخواست درگاه بانکی میشوید.
برای احراز هویت در یونید عکس سلفی واضح، کارت ملی، جواز کسب و کار و عکس فروشگاه خود را لازم دارید.
بعد از ارسال مدارک میتوانید فرم مربوط به درخواست درگاه بانکی که شامل نام و نام خانوادگی، شماره شبا (24 رقمی)، آدرس و کد پستی است را وارد کنید و درخواست فعال شدن درگاه برای ایجاد حساب مالی در یونید را ایجاد نمایید. اطلاعات خواستهشده در فرم درخواست درگاه پرداخت باید درست و واضح و به نام خودتان باشد.
پس از ارسال درخواست تا تأیید شدن درگاه با توجه به صحت مدارک، تأییدیه درگاه برای شما پیامک خواهد شد و وضعیت شما در درخواست درگاه به فعال تغییر پیدا می کند و تیک قابلیت خرید در قسمت آگهی بذار برای شما فعال میشود.
پساز آن شما میتوانید محصولات قابلفروش خود را در یونید با اعلام فیلترهای آن، قیمت و موجودی فعال نمایید. بدین منظور، ابتدا وارد قسمت آگهی بذار شوید، سپس مشخصات مربوط به کالای خود را وارد کنید. پس از انتخاب زمینه فعالیت در صورتی که در دسته بندی شما فیلترهایی لازم باشد قسمت اعمال فیلتر فعال می شود.
هر دستهبندی دارای فیلترهایی است که در قیمت محصول تأثیرگذار است، فیلترهایی مانند سایز، رنگ، گارانتی و …. بعد از انتخاب این فیلترها در صورت موجود بودن برای محصول باید بر روی باکس قرمز ” قابلیت خرید اضافه شود ” کلیک کنید. سپس فرمی که حاوی تعداد و قیمت هر کدام از شرایط است را پرکنید و تأیید را بزنید. سپس بر روی ثبت آگهی کلیک کنید. بعدازآن محصول مورد نظر برای تأیید ارسال میشود و پس از تأیید کاربران میتوانند محصول شما را خریداری کنند.
مثال: کالای شما لباس مجلسی است که در سه سایز بزرگ، متوسط و کوچک و در دو رنگ قرمز و مشکی موجود است. شما لازم است قیمت و موجودی هرکدام را به صورت تفکیکشده از هم وارد نمایید.
این کار کمک میکند تا کاربران انتخاب دقیق خود را وارد کنند و شما در ارسال کالا و همچنین بهروزرسانی موجودی دچار مشکل نشوید.
چنانچه تعداد حالتهای مختلف کالای شما از ۱۰ مورد بیشتر است برای کنترل محصولات خود دو محصول ثبت کنید به عنوان مثال اگر لباس مجلسی شما ۴ رنگ و ۵سایز دارد بهتر است برای هر ۲ رنگ به طور جداگانه محصول خود را ثبت کنید.
چنانچه دسته بندی دقیق کسب و کار شما در یونید وجود ندارد لازم است که از نزدیک ترین دسته بندی موجود در یونید استفاده کنید. در صورتی که نزدیکترین دسته بندی را پیدا نکردید برای هماهنگی ثبت محصول با پشتیبانی یونید تماس بگیرید.
در یونید برای هماهنگی بیشتر بین طیف وسیع محصولات مدل سایزبندی یا رنگبندی محصولات ممکن است با سایزبندی و رنگبندی محصول شما متفاوت باشد.
درصورتیکه با این مشکلات روبرو شدید از نزدیکترین اطلاعات موجود استفاده کرده یا محصولات خود را با سایز و رنگبندی نوشتهشده در عنوان محصول خود به صورت جدا ثبت کنید. در این مورد هم اگر با مشکلی روبرو شدید با پشتیبانی یونید هماهنگ کنید.
بخش دریافت سفارش و ارسال سفارشات:
وقتی سفارشی برای محصول شما در یونید ثبت شود پیامک و نوتیفیکیشن حاوی لینک جزییات سفارش برای کسبوکار ارسال میشود. جزییاتی که برای بررسی درخواست لازم است برای کسبوکار ارسال میگردد. و امکان تأیید یا رد سفارش توسط کسبوکار وجود دارد. کسبوکار بعد از تأیید سفارش میتواند جزییات سفارشدهنده و آدرس نهایی ارسال را دریافت کنند.
دقت شود که در جزییات سفارش شهر مقصد سفارش مشخص است و فروشنده موظف خواهد بود قبل تأیید سفارش به آن توجه کند.
همچنین در جزییات سفارش تعداد کالا، مبلغ پرداختشده (قابل دریافت)، کمیسیون یونید و هزینه ارسال محاسبهشده و به اطلاع کسبوکار میرسد. دریافت هرگونه وجه اضافه خارج از سفارش ثبتشده از کاربر ممنوع است و در صورت نیاز به تغییرات باید با پشتیبانی هماهنگ شود.
تمامی پیگیریهای سفارش از سمت پشتیبانی یونید توسط کد سفارش انجام می شود.
وضعیت پرداخت میتواند یکی از شرایط پرداختشده (به صورت آنلاین پرداختشده)، پرداخت در محل (به معنی عدم پرداخت آنلاین و ثبت سفارش توسط کاربر که قبل ارسال لازم است هماهنگی نهایی انجام شود) و پرداخت کارت به کارت (ارسال مبلغ به کارت یا شمارهحساب کسبوکار که توسط کسبوکار بررسی خواهد شد) را داشته باشد.
مدتزمان تأیید سفارش کالاهای فاسد نشدنی ۲۴ ساعت است. پس از مهلت مشخصشده درصورتیکه تأیید انجام نشود سفارش به صورت اتوماتیک رد خواهد شد.
پس از تأیید سفارش مدتزمان ثبت ارسال سفارش ۳ روز کاری است. پس از ۳ روز کاری درصورتیکه وضعیت سفارش مشخص نشود اوضاع توسط واحد پشتیبانی بررسی میشود.
پس از ارسال سفارش نهایتاً ۵ روز کاری با توجه به محدودیتهای پستی کشور باید سفارش تحویل داده شود. درصورتیکه سفارش در این شرایط اعلام وضعیت نشود به صورت پیشفرض به معنی تحویل گرفتن توسط کاربر خواهد بود. درصورتیکه کاربر کالا را دریافت نکند یا مشکلی در ارسال وجود داشته باشد میتواند گزارش مشکل خود را ارسال کند. در صورت بروز هرگونه مشکل در فرآیند ثبت، تحویل و ارسال کالا پشتیبانی یونید با شما تماس خواهد گرفت.
حق العمل کاری و کمیسیون یونید در سال 1400 به ازای هر سفارش ثبت شده از سمت کاربر خریدار بین 3 تا 5 درصد (بسته به نوع دسته بندی، شهر محل اقامت کسب و کار، نوع محصول یا خدمات و میزان فروش ) قیمت محصولات و خدمات ( شامل هزینه ارسال یا تبلیغات نمی شود ) می باشد.
هزینه ارسال کالا بسته به شرایط (دستهبندی کالا، فاصله تا مقصد و نحوه ارسال تعهد شده کسبوکار محاسبه میشود.)
طبق مقررات پرداخت امن سقف واریزی آنلاین مبلغ ۵۰ میلیون و مبلغ واریز شده تا تحویل کالا مسدود است.
برای کنترل سفارشات (دیدن سفارش جدید، تأیید، ارسال و مشاهده تحویل شدن آن) از صفحه من – وارد قسمت فروش من شوید.
درصورتیکه سفارش جدید تأیید نشدهای داشته باشید با عدد نمایش داده خواهد شد.
پس از تأیید سفارش باید برای ارسال سفارش اقدام کنید. در ارسال سفارش نحوه ارسال و کد رهگیری ارسال خود را وارد کنید.
تنها درصورتی وجه سفارش آزاد و قابلبرداشت خواهد شد که وضعیت سفارش شما به تحویل داده شده تغییر وضعیت یابد.
هر کسب و کار در طول ۲۴ ساعت می تواند فقط یکبار درخواست برداشت وجه داشته باشد.
پس درخواست برداشت وجه در مدت ۲۴ ساعت کاری وجه به شماره شبای ثبتنامشده برای درگاه واریز میشود.
در ارسال سفارش لازم است که به تقاضای ارسال فاکتور و سایر جزییات قیدشده در توضیحات سفارش دقت شود.