uneed-logo
همه‌ی شهر‌ها
همه‌ی شهر‌ها
هنگام خرید مبلمان منزل چه نکاتی را در نظر بگیریم؟
نویسنده: میترا ارسنجانی
09 اسفند 1399 | 4:23
افزودن به لیست علاقمندی ها

هنگام خرید مبلمان منزل چه نکاتی را در نظر بگیریم؟

مبلمان یکی از اصلی‌ترین لوازم منزل به حساب می‌آید و نقش مهمی در زیبایی منزل دارد. خرید مبلمان منزل نیاز به رعایت نکات مهمی دارد.

یونید– امروزه مبلمان از جمله وسایلی است که در اکثر خانه‌ها دیده می‌شوند. مبلمان منزل انواع مختلفی دارند و با توجه به سلیقه، دکوراسیون و نوع چیدمان منزل انتخاب شده و مورد استفاده قرار می‌گیرند. هنگام خرید مبلمان منزل می‌بایست نکاتی را در نظر بگیریم و با توجه به این موارد یک مبلمان مناسب برای منزل خود تهیه کنیم. در این مقاله قصد داریم آنچه که باید هنگام خرید مبلمان منزل بدانید را برای شما شرح دهیم.

خرید مبلمان منزل بر اساس متراژ خانه

یکی از مهم‌ترین مواردی که هنگام خرید مبلمان منزل باید در نظر گرفت، متراژ و اندازه خانه است. بهتر است قبل از خرید مبلمان، فضای منزل خود را در نظر بگیرید و با توجه به آن مبل مناسب منزل خود را انتخاب کنید. اگر فضای منزل شما بزرگ باشد، دست شما در انتخاب مبلمان باز است و طبق سلیقه‌تان هر مدل مبلی را می‌توانید انتخاب کنید. اگر فضای خانه شما کوچک است، بهتر است سراغ مبلمان ظریف و جمع‌وجور بروید.

خرید مبلمان منزل

خرید مبلمان بر اساس سبک دکوراسیون داخلی

امروزه هر فردی با توجه به سلیقه و روحیات خود سبک دکوراسیون منزل خود را انتخاب می‌کند. برای هماهنگی بیشتر میان وسایل و دکوراسیون داخلی منزلتان بهتر است مبلمانی را انتخاب کنید که با سبک چیدمان خانه شما هماهنگی داشته باشد. اگر سبک دکوراسیون شما مدرن است، از مبلمان مدرن و اگر سبک کلاسیک دارید، مبلمان کلاسیک را برای منزل خود انتخاب کنید.

انتخاب رنگ مناسب

یکی دیگر از مواردی که می‌بایست هنگام خرید مبلمان منزل به آن توجه کرد رنگ مناسب مبل است. بهتر قبل از خرید مبل به اندازه، فضا و میزان روشنایی سالن پذیرایی یا نشیمن منزل خود توجه کنید. اگر سالن نشیمن و پذیرایی منزل شما به اندازه کافی روشنایی دارد و بزرگ است، می‌توانید از رنگ‌های تیره استفاده کنید و برعکس اگر فضای مورد نظر شما نور کافی ندارد یا کوچک است، مبلمان با رنگ‌های روشن انتخاب خوبی برای شما به حساب می‌آیند. از طرفی، می‌توانید رنگ مبلمان را با رنگ پرده و کف‌پوش منزل خود نیز ست کنید.

خرید مبلمان منزل

جنس پارچه مبلمان

بهتر است هنگام خرید مبلمان منزل به رنگ و جنس پارچه مبل نیز توجه کنید. روکش‌های متنوعی از جنس چرم، کتان، مخمل و ساتن برای مبلمان وجود دارد و هر کدام ویژگی‌های خاص خود را دارند. هنگام خرید مبلمان پارچه‌ای را انتخاب کنید که خیلی زور کثیف نشود، جنس آن مقاوم باشد و به راحتی تمیز شود. اگر خانه شما کوچک است از پارچه‌های ساده استفاده کنید با پارچه‌های طرح دار و گل‌دار محیط خانه خود را شلوغ نکنید.

استحکام و مقاومت مبل

هنگام خرید مبلمان منزل به وزن آن دقت کنید. مبلی که انتخاب می‌کنید نباید خیلی سنگین یا خیلی بیش‌ازحد سبک باشد. مبل خیلی سبک نشانگر این است که از مواد بی‌کیفیت و چوب ارزان ساخته‌شده. مبلمانی انتخاب کنید که از چوب‌های باکیفیت مانند گردو، افرا، راش، بلوط، توسکا و… ساخته شده باشد و دارای فریم و قاب‌های چوبی محکم و با استقامت کافی باشد.

خرید مبلمان منزل

استاندارد بودن مبلمان

استاندارد بودن مبلمان تأثیر زیادی بر سلامتی دارند. به طور کلی، هنگام نشستن روی مبل می‌بایست پاها و کمر در یک زاویه مناسب قرار بگیرند و کمر نیز در پوزیشن راحت باشد. قسمت گودی کمر باید برجسته باشد و هنگام نشستن روی مبل استاندارد، نباید خیلی داخل آن فرو بروید.

جنس و کیفیت فوم در مبلمان

تودوزی و جنس فوم به‌کاررفته در مبل از دیگر مواردی است که هنگام خرید مبلمان باید به آن توجه کرد. به طور کلی، تودوزی و فوم با کیفیت در راحتی و مقاومت مبلمان تأثیر گذار است. امروزه از فوم‌ها به دلیل دوام و مقاومت، نرمی و قابل ارتجاعی بودن در تودوزی مبلمان استفاده می‌شود. فوم‌ها تنوع بسیاری دارد و هر کدام در قسمت‌های مختلف مبل به کار می‌روند. فوم‌های گرم و سرد یا فوم ویژه اغلب برای کف مبلمان استفاده می‌شوند و برای دسته و پشت مبل از فوم و ویسکوز استفاده می‌کنند.

برای خرید مبلمان خانگی می‌توانید با مراجعه به سایت یا اپلیکیشن یونید یا وارد شدن به این لینک با فروشنده‌های مرتبط با این حیطه در ارتباط باشید، گفتگو کنید، راهنمایی و مشاوره بگیرید و در صورت تمایل مبلمان مورد نظر خود را خریداری کنید.


مبلمان منزل مبل خرید مبلمان منزل خرید مبل

دیدگاه شما

میزان رضایت خود را اعلام کنید