uneed-logo
همه‌ی شهر‌ها
همه‌ی شهر‌ها
6 راهکار تمیز کردن کاغذ دیواری و از بین بردن لکه
نویسنده: میترا ارسنجانی
12 دی 1400 | 7:07
افزودن به لیست علاقمندی ها

6 راهکار تمیز کردن کاغذ دیواری و از بین بردن لکه

5/5

کاغذ دیواری به مرور زمان خاک و آلودگی را به خود جذب می‌کند و نیاز به تمیز شدن دارد. تمیز کردن کاغذ دیواری کار دشواری نیست و با روش‌های آسانی می‌توان آن را کاملاً تمیز کرد.

یونید- کاغذ دیواری‌ها طرح و رنگ‌های بسیار متنوع و زیبایی دارند و در دو نوع کاغذ دیواری قابل شستشو و کاغذ دیواری غیر قابل شستشو موجود هستند. امروزه از کاغذ دیواری در طراحی و دکوراسیون داخلی بسیار استفاده می‌شود و جلوه بسیار شیک و مدرنی به فضای خانه یا محل کار ما می‌دهد.

کاغذ دیواری پس از مدتی گردوخاک یا آلودگی‌ها را به خود جذب می‌کند و نیاز است که تمیز شوند. به همین دلیل اکثر کاغذ دیواری‌ها قابلیت تمیز شدن را دارند و با استفاده از مواد مناسب و روش‌های صحیح می‌توان کاغذ دیواری را مانند روز اول تمیز کرد. با ما همراه ما باشید تا شما را با روش‌های تمیز کردن کاغذ دیواری آشنا کنیم.  

تمیز کردن کاغذ دیواری – گردگیری کاغذ دیواری

بهترین و مؤثرترین روش برای از بین بردن گردوغبارهای کاغذ دیواری، استفاده از جاروبرقی است. ابتدا برس مخصوص تمیز کردن دیوار را به لوله جاروبرقی وصل کنید و سپس از قسمت‌های بالا به سمت پایین تمیز کنید تا گردوخاک روی کاغذ دیواری به طور کامل از بین برود.

همچنین می‌توانید یک دستمال تمیز مخصوص گردگیری را روی برس جاروبرقی قرار دهید و جارو را به صورت چپ و راست روی کاغذ دیواری بکشید تا گردوغبارهای آن کاملاً از بین بروند.

تمیز کردن کاغذ دیواری با مواد شوینده

یکی از روش‌های تمیز کردن کاغذ دیواری استفاده از مایع ظرفشویی و آب است. حدود ۲ قاشق چای‌خوری مایع ظرفشویی را داخل یک سطل آب گرم بریزید و به خوبی مخلوط کنید. یک حوله یا اسفنج مناسب را داخل محلول خیس کنید و به خوبی آب اضافه‌ی آن را بگیرید.

ابتدا در یک گوشه از دیوار که زیاد دید ندارد امتحان کنید، اگر به کاغذ آسیبی وارد نکرد، عمل تمیز کردن کاغذ دیواری را ادامه دهید. بهتر است حوله یا اسفنج را از بالا به پایین یا به صورت دورانی روی کاغذ دیواری بکشید.

در مرحله‌ی بعد، یک سطل آب دیگر آماده کنید، دستمال تمیزی بردارید و داخل آب قرار دهید، و آب اضافه آن را به خوبی بگیرید. سپس دستمال را روی کاغذ دیواری بکشید تا مواد شوینده را به طور کامل از روی آن پاک کند. برای جلوگیری از مرطوب شدن کاغذ دیواری، یک دستمال خشک و تمیز دیگر بردارید و بلافاصله روی کاغذ دیواری بکشید تا نم آن را به خوبی جذب کند.

تمیز کردن کاغذ دیواری

تمیز کردن کاغذ دیواری – از بین بردن لکه‌ی چربی

برای پاک کردن لکه‌ی چربی از روی دیوار، یک دستمال روی لکه قرار دهید و اتو را روی درجه حرارت پایین و روی دستمال بگذارید. با این روش لکه‌ی چربی روی دستمال می‌چسبد و کاغذ دیواری به خوبی تمیز می‌شود. روش دیگری که می‌توانید به وسیله‌ی آن لکه‌ی چربی ایجاد شده بر روی کاغذ دیواری را از بین ببرید، استفاده از پودر تالک است. مقداری از این پودر را روی دستمال کاغذی بریزید و روی لکه قرار دهید. پس از ۱۰ دقیقه به وسیله‌ی یک برس پودر را از روی کاغذ دیواری پاک کنید.

تمیز کردن کاغذ دیواری – از بین بردن اثر انگشت

اگر کاغذ دیواری شما از جنس وینیلی است، برای از بین بردن اثرانگشت می‌توانید از محلول آب و صابون استفاده کنید. یک دستمال تمیز را داخل محلول خیس کنید و سپس روی کاغذ دیواری بکشید تا اثری از اثر انگشت روی آن باقی نماند. همچنین می‌توانید از یک تکه نان برای تمیز کردن و از بین بردن لکه‌ی روی کاغذ دیواری استفاده کنید. مقداری نان را روی لکه قرار دهید‌ و پس از چند دقیقه آن را بردارید. خواهید دید که کلوتن موجود در نان لکه را به خوبی از بین برده است.

تمیز کردن کاغذ دیواری – از بین  بردن لکه‌ی غذا

برای تمیز کردن لکه‌ی غذا از روی کاغذ دیواری، ابتدا به وسیله‌ی یک دستمال روی آن بکشید، چنانچه لکه از بین نرفت از یک مسواک آغشته به مایع شوینده استفاده نمایید تا لکه به طور کامل از بین برود.

تمیز کردن کاغذ دیواری – لکه‌ی جوهر

برای از بین بردن لکه جوهر، مقداری جوش شیرین را با آب مخلوط کنید و سپس روی لکه بکشید. از مقداری الکل نیز می‌توان جهت تمیز کردن لکه جوهر از روی کاغذ دیواری استفاده کنید.

چنانچه قصد خرید کاغذ دیواری دارید، پیشنهاد می کنم از طریق وبسایت یا اپایکیشن یونید وارد قسمت دکوراسیون شوید و با تمام فروشگاه‌های که در زمینه‌ی دکوراسیون و معماری فعالیت دارند ارتباط برقرار کنید و با توجه به نیاز خود کاغذ دیواری مورد نظر را خریداری کنید.


کاغذ دیواری تمیز کردن کاغذ دیواری راه های تمیز کردن کاغذ دیواری دکوراسیون

دیدگاه شما

میزان رضایت خود را اعلام کنید