uneed-logo
همه‌ی شهر‌ها
همه‌ی شهر‌ها
اصول انتخاب لباس مناسب خانم های ریز نقش و کوتاه قد
نویسنده: میترا ارسنجانی
21 فروردین 1401 | 7:18
افزودن به لیست علاقمندی ها

اصول انتخاب لباس مناسب خانم های ریز نقش و کوتاه قد

5/5

رعایت اصول صحیح استایل و انتخاب لباس مناسب خانم های ریزنقش و کوتاه قد نقش مؤثری در زیباتر دیده شدن اندام آن‌ها دارد.

یونید- رعایت اصول و استفاده از ترفندهای خاص لباس پوشیدن به جذابیت و خوش استایل بودن هر فردی کمک مؤثری خواهد کرد. تناسب اندام نقش مهمی در جذابیت افراد دارد و اگر با توجه به اندام و روی اصول صحیح لباستان را انتخاب کنید، قطعاً بسیار جذاب و خوش استایل دیده خواهید شد. اصولاً خانم‌هایی که اندام ریز و قد زیر ۱۶۰ سانتی‌متر دارند، ریز جثه به حساب می‌آیند. برخلاف تصور عموم هر مدل لباس و استایلی مناسب افراد ریز نقش و کوتاه قد نیست و می‌بایست در انتخاب لباس و استایل مناسب، اصول خاصی را رعایت کنند. در ادامه مواردی که در انتخاب لباس مناسب خانم های ریزنقش و کوتاه قد نقش دارند را با هم مرور می‌کنیم.

لباس سایز خود را بپوشید

بر خلاف سایر اندام‌ها، نپوشیدن لباس‌های گشادتر و یا کوچک‌تر از سایز برای خانم های ریز نقش و کوتاه قد اصلاً توصیه نمی‌شود. مناسب‌ترین سایز و لباس برای خانم های ریزنقش و کوتاه قد، لباس‌هایی است که کاملاً اندازه بدن آن‌ها باشد. این سایز لباس این افراد را کشیده‌تر نشان می‌دهد. 

لباس مناسب خانم های ریز نقش و کوتاه قد – لباس‌های تک رنگ

یکی از اصول ساده قد بلند به نظر رسیدن این است که لباس‌هایی بپوشید که یک رنگ باشد. استفاده از یک رنگ در استایل موجب ایجاد خطای دید می‌شود و شما را کشیده‌تر نشان می‌دهد. اگر تمایل ندارید که فقط از یک رنگ در استایل خود استفاده کنید، می‌توانید رنگ‌های نزدیک به هم با تن‌های مختلف که در یک خانواده هستند را در استایل های خود به کار ببرید.

لباس مناسب خانم های ریز نقش و کوتاه قد – استفاده از رنگ‌های تیره

اصول دیگری که می‌بایست برای انتخاب لباس خانم های ریزنقش و کوتاه قد در نظر گرفت، استفاده از رنگ‌های تیره است. بهتر است بدانید رنگ‌های روشن موجب دیدن عیب‌های اندام می‌شوند.  بنابراین بهتر است، این دسته افراد سراغ لباس‌هایی با رنگ‌های تیره مانند مشکی، خاکستری، سورمه‌ای و ... بروند تا علاوه بر پوشاندن عیب‌های اندام، آن‌ها را لاغرتر و کشیده‌تر نشان دهند.

لباس مناسب خانم های ریز نقش و کوتاه قد – استفاده از طرح‌های مناسب

نکته‌ی قابل توجه دیگر در انتخاب لباس مناسب خانم های ریزنقش و کوتاه قد، انتخاب لباس با طرح‌های مناسب است. بهتر است این افراد از پوشیدن لباس‌هایی با طرح‌های شلوغ خودداری کنند. توصیه می‌شود افراد کوتاه قد، از بلوز یا شومیز با پارچه‌های ساده و بدون طرح استفاده کنند. اگر می‌خواهید لباس طرح داری انتخاب کنید، لباس‌هایی با طرح‌های ریز و لباس‌های راه‌راه عمودی گزینه‌ی مناسبی برای قدبلند نشان دادن این افراد هستند.

از پوشیدن لباس‌های کوتاه خودداری کنید

نکته‌ی دیگری که هنگام انتخاب لباس مناسب خانم های ریزنقش و کوتاه قد می‌بایست در نظر گرفت، نپوشیدن بعضی لباس‌های کوتاه است. به عنوان مثال پوشیدن لباس‌های کوتاهی که طول دامن آن‌ها تا بالا یا روی زانو است موجب کشیده‌تر شدن پاهای شما می‌شود. اما لباس‌هایی که قد آن‌ها تا زیر زانو هستند، طول ساق پا را از وسط قطع می‌کند و موجب کوتاه‌تر به نظر رسیدن این افراد می‌شود.

لباس مناسب خانم های ریز نقش و کوتاه قد – دامن‌های بلند

دامن و لباس‌های بلند گزینه‌ی بسیار مناسب برای خانم های ریزنقش و کوتاه قد هستند. این مدل لباس‌ها موجب کشیده تر نشان دادن اندام می‌شوند. همچنین لباس‌های مجلسی مناسب خانم‌های ریزنقش و کوتاه‌قد لباس‌هایی هستند که دامن آن‌ها از زیر سینه شروع می‌شوند. این مدل لباس مجلسی موجی ایجاد خطای دید شده و بالا تنه را کوتاه و پاها را بلندتر نشان می‌دهند.

مدل یقه مناسب افراد ریزنقش و کوتاه قد

افراد کوتاه قد باید در انتخاب یقه لباس‌های خود دقت داشته باشند. لباس‌هایی با یقه‌اسکی یا یقه‌های پهن باعث کوتاه به نظر رسیدن شما می‌شوند. بهتر است از لباس‌های یقه‌هفت استفاده کنید تا شما را کشیده‌تر از آن چیزی که هستید، نشان دهند.

شلوار مناسب خانم‌های ریز نقش و کوتاه قد

شلوارهای کوتاه و یا تا زدن پایین شلوار برای افراد کوتاه‌قد گزینه‌ی مناسبی نیستند. شلوارهای پایین پاکتی و یا شلوارهای خیلی تنگ و جذب پاهای شما را باریک‌تر و قد شما را کوتاه‌تر نشان می‌دهد. شلوارهای فاق بلند، راسته دم پا و شلوارهایی با طرح‌های عمودی و خط اتو از جلو را در اولویت خود قرار دهید. این مدل شلوارها موجب بلندتر نشان دادن شما می‌شوند.

کفش مناسب افراد ریزنقش و کوتاه قد

پوشیدن کفش‌هایی با پاشنه‌های بلند ۵ تا ۷ سانتی‌متری و لژدار مناسب‌ترین گزینه برای افراد کوتاه‌قد است. این کفش‌ها چند سانتی‌متر به قد این افراد اضافه می‌کند.


لباس مناسب خانم های ریزنقش و کوتاه قد خانم های ریزنقش و کوتاه قد لباس مناسب

دیدگاه شما

میزان رضایت خود را اعلام کنید