uneed-logo
همه‌ی شهر‌ها
همه‌ی شهر‌ها
کلوزت روم چیست و چه کاربردی دارد؟
نویسنده: میترا ارسنجانی
22 فروردین 1401 | 6:18
افزودن به لیست علاقمندی ها

کلوزت روم چیست و چه کاربردی دارد؟

5/5

کلوزت روم اتاق و فضایی است که دارای دراور، قفسه و کمدهای مناسب جهت قرار دادن انواع لباس، کیف، کفش و... طراحی می‌شود.

یونید- در سال‌های اخیر طراحان دکوراسیون تغییرات بسیار چشمگیری داشته است. در طراحی نقاط مختلف منازل سعی بر این شده است که فضاهای مختص هر نقطه از خانه به طور اصولی و کابردی‌تر طراحی و مورد استفاده قرار بگیرند. یکی از این فضاها که جدیدا در طراحی منازل مورد استفاده قرار می‌گیرد و کاربرد بسیاری دارد،

کلوزت روم یا واک این کلوزت(walk in closet) است. کلوزت روم یعنی کمدی که در آن امکان راه رفتن وجود داشته باشد. در واقع کلوزت روم اتاقی است که در آن لباس، کیف، کفش، انواع اکسسوری و... در قفسه‌ها، کشوها و کمدهای بزرگ نگهداری می‌شوند. اصولا در این اتاق‌ها فضایی برای میز آرایش در نظر گرفته می‌شود و دارای آینه‌های بزرگ و یک مبل جهت پوشیدن کفش نیز است. کلوزت روم‌ها معمولا در نزدیکی اناق خواب قرار دارند.

کلوزت روم

کاربرد کلوزت روم

فرض کنید هر روز صبح که از خواب بیدار می‌شود و پس از صرف صبحانه‌، می‌خواهید آماده رفتن به محل کار شوید. هنگامی که وارد کلوزت روم می‌شوید، فضایی در برابر چشمان شما قرار می‌گیرد که سرتاسر آن قفسه و کشوهای لباس، کیف، کفش و... است. انواع لباس‌های مناسب فصل شما به صورت مجزا در کمد و قفسه‌های متعدد با نظم و چیدمان مرتبی چیده شده‌اند و شما به راحتی می‌توانید، لباس مورد نظر خود را به همراه روسری، شال، کراوات، عینک، کمربند، کیف و کفش مناسب انتخاب نمایید.

به طور کلی کلوزت روم به منظور دسته‌بندی و چیدمان حجم بالایی از لباس، کیف، کفش و... به صورت منظم طراحی و اجرا می‌شود. این اتاق‌ها دارای کمدهای بزرگ، کشو و قفسه‌های متعدد هستند و تعداد زیادی انواع لباس و دیگر وسایل را می‌توان به در جای مخصوص‌شان قرا داد و نظم و ترتیب خاص و همیشگی به کمدهای لباس خود داد. هدف دیگر این اتاق‌ها این است که یک فضای مخصوص برای تعویض لباس و آماده شدن را در اختیار شما قرار دهد تا در اتاق خواب هرج و مرج و شلوغی به وجود نیاید.

نکات مهم در طراحی کلوزت روم

فضای موردنیاز برای کلوزت روم

برای طراحی یک فضا به عنوان کلوزت روم، در مرحله‌ی اول باید بدانید که چه چیزهایی قرار است در آن جای دهید و چه مقدار فضا برای طراحی آن نیاز دارید. به طور کلی ابعاد یک کلوزت روم به میزان فضای خانه بستگی دارد. اگر فضای خانه ی شما بزرگ است و وسایلی که قرار است در این اتاق نگهدارید زیاد است، فضای بزرگتری برای آن درنظر بگیرید. بهتر است دورتادور این اتاق را کمد، کشو و قفسه در اندازه‌های مختلف برای قرار دادن وسایل نصب کنید.

لیست وسایلی که قرار است در این فضا نگه داری شوند

لیستی از وسایلی که قرار است در این اتاق نگهدارید تهیه کنید. با استفاده از این لیست می‌توانید برای وسایل مختلف‌تان فضایی را در غالب کمد، کشو یا قفسه طراحی کنید.

کلوزت روم

طراحی کمدها

مرحله بعد طراحی کمدها است. طراحی کمدها باید با دقت انجام شود. بهتر است با توجه به تعداد وسایل موردنظرتان، اندازه کمدها، تعداد کشو و قفسه ها را طراحی کنید.

نور مناسب

میزان نور و روشنایی در کلوزت روم‌ها میبایست به گونه‌ای باشد که تمامی قسمت‌ها از نور کافی برخوردار باشد تا به راحتی بتوان در این اتاق لباس انتخاب کرد و آماده شد. این اتاق‌ها اصولا مجهز به میز آرایش جهت آرایش کردن هستند. پس در نظر داشته باشید که از نورپردازی مناسب در قسمت میز آرایش استفاده کنید.

کلوزت روم

فضا برای نشستن

در این اتاق یک فضا برای نشستن انتخاب کنید. این محل می‌تواند محلی برای پوشیدن کفش باشد. با توجه به بودجه و سبک دکوراسیون اتاق خود، یک پاف یا یک مبل لوکس برای این فضا انتخاب کنید.


کلوزت روم واک این کلوزت Walk in closet دکوراسیون closet room

دیدگاه شما

میزان رضایت خود را اعلام کنید