uneed-logo
همه‌ی شهر‌ها
همه‌ی شهر‌ها
چطور بدن درد بعد از ورزش را بهبود دهیم؟
نویسنده: میترا ارسنجانی
24 فروردین 1400 | 7:39
افزودن به لیست علاقمندی ها

چطور بدن درد بعد از ورزش را بهبود دهیم؟

5/5

بدن درد بعد از ورزش از مواردی هست که برای همه ورزشکاران پیش آمده است. این دردها پس از چندین ساعت به وجود می‌آیند و بعد از دو تا سه روز بهبود می‌یابند.

یونید – اکثر ورزشکاران پس از انجام فعالیت‌های ورزشی سخت و یا انجام تمرینات جدید دچار بدن درد می‌شوند. این نوع دردها معمولاً پس از ۲۴ ساعت به وجود می‌آیند و موجب سفتی و کاهش قدرت عضلات می‌شوند.

بهتر است بدانید راه‌کارهایی برای از بین بردن و بهبود بخشیدن به بدن درد بعد از ورزش وجود دارد. با انجام این راه‌کارها می‌توانید شدت درد را کاهش داده و به بهبود آن کمک کنید. با ما همراه باشید تا شما را با این راه‌کارها آشنا کنیم. 

نوشیدن آب، روشی عالی برای بهبود بدن درد بعد از ورزش

همان‌طور که می‌دانید هر شخصی می‌بایست روزانه ۸ لیوان آب میل کند. بهتر است بدانید کم‌آبی موجب گرفتگی عضلات و تشدید درد می‌شود. افزایش تمرینات بدنی موجب افزایش تعریق و کم‌آبی بدن می‌شود. بنابراین توصیه می‌شود در حین انجام تمرینات ورزشی و پس از اتمام تمرینات به‌منظور جلوگیری از بدن درد بعد از ورزش حتماً آب بنوشید.

کمپرس آب گرم یا بسته یخ

چنانچه در ماهیچه بدنتان احساس درد دارید با قرار دادن کیسه آب گرم روی آن می‌توانید به بهبود گردش خون و کاهش درد ماهیچه کمک کنید. اما اگر علاوه بر احساس درد متوجه تورم در ماهیچه یا مفاصل بدن خود شدید، یک بسته یخ را داخل یک حوله نازک بگذارید و روی آن نقاط قرار دهید.

انجام حرکات کششی

قبل از انجام تمرینات ورزشی بهتر است حتماً بدن خود را با انجام حرکات ساده گرم کنید و سپس تمرینات خود را شروع کنید. همچنین توصیه می‌شود پس از پایان تمرینات از حرکات کششی استفاده کنید تا از بدن‌درد پس از ورزش جلوگیری کنید.

ماساژ بدن و بهبود بدن درد بعد از ورزش

بهتر است بدانید ماساژ موجب افزایش جریان خون به عضلات می‌شود و به ترمیم عضله و ریلکس شدن عضلات کمک می‌کند.

دوش آب گرم

حمام آب گرم به بهبود جریان خون کمک می‌کند و سفتی ماهیچه را از بین می‌برد و موجب کاهش دردهای ماهیچه‌ای  و بدن درد بعد از ورزش می‌شود.

شنا کردن

ورزشکاران حرفه‌ای برای رهایی از دردهای عضلانی و بهبود آسیب‌های وارد شده به آنها به شنا روی می‌آورند. چنانچه دچار دردهای عضلانی شدید، شنا کردن کمک بسیاری به شما می‌کند تا بتوانید این درد را بهبود دهید.

مصرف مولتی‌ویتامین

مصرف ویتامین‌ها همراه با آنتی‌اکسیدان و ویتامین‌های C و E موجب خنثی شدن رادیکال‌های آزاد می‌شوند و درنتیجه موجب کاهش و بهبود دردهای عضلانی می‌شوند.


بدن درد بعد از ورزش درمان بدن درد بعد از ورزش ورزش کردن ورزش

دیدگاه شما

میزان رضایت خود را اعلام کنید