uneed-logo
همه‌ی شهر‌ها
همه‌ی شهر‌ها
مواد غذایی که به افزایش وزن شما کمک می کنند
نویسنده: سالیا شهریاری
27 بهمن 1399 | 10:16
افزودن به لیست علاقمندی ها

مواد غذایی که به افزایش وزن شما کمک می کنند

برای اینکه افزایش وزن داشته باشید، راه‌های زیادی وجود دارد. یکی از این راه‌ها افزایش تعداد وعده‌های غذایی پرکالری اما طبیعی و سالم است.

یونید-اگر بالا بردن وزن، آن هم سالم و طبیعی برایتان مهم است باید از مصرف یک سری مواد غذایی مثل شیرینی، نوشابه‌های گازدار، غذاهای فراوری‌شده و… پرهیز کنید. ممکن است مصرف چنین مواد غذایی باعث افزایش وزن شما شود، اما همزمان می‌تواند اثر منفی برای سلامتی شما داشته باشد.

برای جبران کمبود وزن خود باید میزان متعادلی از حجم عضلانی و چربی زیرپوستی را به‌جای مقدار زیادی چربی ناسالم شکمی به‌دست بیاورید.اینکه کدام یک از مواد غذایی به افزایش وزن شما کمک می‌کند موضوعی است که در ادامه قصد داریم به آن بپردازیم و به شما بگوییم از چه مواد غذایی استفاده کنید تا افزایش وزنی سالم و طبیعی داشته باشید

افزایش وزن

مواد غذایی مناسب برای افزایش وزن

موز

موز مواد غذایی سرشار از کلسیم و فیبر است و مصرف یک عدد از آن در طول روز کمک زیادی به افزایش وزن شما می‌کند. اگر ورزش می‌کنید خصوصاً ورزش‌های سنگین موز می‌تواند کمک زیادی به شما کند تا انرژی بیشتری را برای انجام فعالیت‌های خود داشته باشید.

اسموتی پروتئینی خانگی

یکی از سالم‌ترین راه‌ها برای اینکه افزایش وزن داشته باشید مصرف روزانه اسموتی پروتئین است. به‌راحتی می‌توانید این اسموتی ها را یا از کافه‌ها و یا به راحتی آنها را در خانه درست کنید.

اسموتی‌ها حدود ۴۰۰ تا ۶۰۰ کالری را همراه با مقدار زیادی پروتئین و دیگر ویتامین‌ها و مواد معدنی مهم به بدن شما می‌رسانند.

مصرف شیر

همه‌ی ما می‌دانیم که باید روزانه یک لیوان شیر در طول روز مصرف کنیم اما افراد برای افزایش وزن باید شیر کامل مصرف کنند به این خاطر که یک لیوان شیر کامل دارای ۱۵۰ کالری است و در هر ۱۵۰ کالری ۸ گرم پروتئین وجود دارد.

کره بادام‌زمینی

کره بادام‌زمینی یکی دیگر از مواد غذایی چاق‌کننده است. این ماده غذایی سرشار از پروتئین و کالری است و مصرف یک قاشق از آن دارای ۹۰ کالری و ۴ گرم پروتئین است پس سعی کنید که حتماً از آن در رژیم غذایی خود استفاده کنید.

البته به این موضع هم توجه کنید که در مصرف آن نباید زیاده‌روی کنید به این خاطر که این ماده غذایی چربی زیادی دارد.

برنج

اگر قصد دارید که افزایش وزن داشته باشید باید حتماً از برنج در رژیم غذایی خود استفاده کنید. با مصرف برنج کالری بیشتری به بدن خود می‌رسانید در واقع ۱ لیوان برنج پخته‌شده ۱۹۵ کالری، ۴۳ گرم کربوهیدارت و مقداری کمی چربی دارد البته ناگفته نماند که برنج سرشار از ویتامین است.

گوشت قرمز

یکی از بهترین ماده غذایی که به عضله سازی کمک می‌کند، گوشت قرمز است برای مثال، یک قطعه استیک حاوی ۳ گرم لوسین است. لوسین یک آمینواسید کلیدی است که برای تحریک ساخت پروتئین عضلات به آن نیاز دارد. علاوه بر این، گوشت قرمز به‌عنوان یکی از بهترین منابع طبیعی کراتین در رژیم غذایی شناخته‌شده و می‌تواند بهترین مکمل برای عضله سازی باشد.

سیب‌زمینی و نشاسته

یکی از اصلی‌ترین غذاهای که افراد برای چاق شدن باید آن را مصرف کنند، سیب‌زمینی است به این خاطر که سیب‌زمینی دارای نشاسته است و تمام خوراکی‌های حاوی نشاسته در بالا بردن کالری غذاهای مصرفی تأثیر زیادی دارند.

سیب‌زمینی نه‌تنها کربوهیدرات و کالری دریافتی را افزایش می‌دهند بلکه در بالا رفتن وزن نیز بسیار مؤثر است.

 مصرف ماهی سالمون و سایر ماهی‌های چرب

ماهی هم مانند گوشت قرمز سرشار از پروتئین و چربی‌های سالم ضروری برای بدن است. ماهی سالمون و دیگر ماهی‌های چرب دارای منابع خوبی از چربی‌های امگا ۳  هستند. همچنین پروتئین‌هایی بسیار باکیفیتی نیز در این ماهی ها وجود دارد که کمک به عضله سازی می‌کند. 

آووکادو

این میوه برخلاف میوه‌های دیگر یک میوه چرب و سرشار از کالری است که به افزایش وزن کمک زیادی می‌کند. با مصرف یک آواکادوی بزرگ  ۳۲۲ کالری، ۲۹ گرم چربی و ۱۷ گرم فیبر را به بدن خود می‌رسانید.

مصرف تخم‌مرغ

تخم‌مرغ را می‌توان جزو یکی از بهترین مواد غذایی برای افزایش وزن و عضله سازی دانست که سرشار از پروتئین و چربی‌های سالم است. اگر قصد دارید که افزایش وزن داشته باشید می‌توانید روزانه ۳ عدد تخم‌مرغ مصرف کنید.

افزایش وزن


مواد غذایی که به افزایش وزن شما کمک می کنند افزایش وزن مواد غذایی برای افزایش وزن بالا بردن وزن

دیدگاه شما

میزان رضایت خود را اعلام کنید