uneed-logo
همه‌ی شهر‌ها
همه‌ی شهر‌ها
برای داشتن یک باشگاه خانگی باید چه وسایلی بخریم؟
نویسنده: سالیا شهریاری
15 بهمن 1399 | 7:46
افزودن به لیست علاقمندی ها

برای داشتن یک باشگاه خانگی باید چه وسایلی بخریم؟

5/5

اگر تایم کافی برای ورزش ندارید و هم اینکه باشگاه رفتن برایتان سخت شده با خرید یک سری از وسایل خانه خود را به یک باشگاه خانگی تبدیل کنید.

یونید-داشتن یک باشگاه خانگی در خانه باعث می‌شود که شما هر وقت که اراده کردین ورزش کنید اما ممکن است هر خانه ای این قابلیت را نداشته باشد. موضوع مهم دیگری که وجود دارد این است که در صورت خرید این وسایل شما یک ورزشکار به‌حساب نمی‌آیید و باید بدانید که چگونه از این وسایل استفاده کنید.

فضای موردنیاز برای باشگاه خانگی

موضوعی که برای درست کردن باشگاه در خانه باید در نظر داشته باشید این است که آیا فضای کافی برای درست کردن یک باشگاه خانگی را در خانه دارید یا نه! که در صورت کوچک بودن خانه بهتر است که از باشگاه های بیرو استفاده کنید و بیشتر از این فضای خانه کوچک نکنید.

میزان فضای موردنیاز برای درست کردن باشگاه در خانه، به وسایلی که می‌خواهید، تهیه کنید بستگی دارد. وزنه‌ها جای زیادی نمی‌گیرند اما وسایلی مثل تخته پرس و تردمیل جاگیر هستند مثلاً برای قرار دادن یک تردمیل در خانتان به فضای زیادی نیاز دارید.

وسایل و لوازم موردنیاز برای درست کردن یک باشگاه خانگی

تنوع لوازم و وسایل بدن‌سازی بسیار زیاد است و مسلماً شما نمی‌توانید همه‌ی این وسایل را در خانه‌ی خود داشته باشید. ما در ادامه قصد داریم به شما وسایل کاربردی که در خانه برای داشتن یک باشگاه خانگی به در شما می‌خورد تا به‌راحتی ورزش کنید را به شما معرفی کنیم.

باشگاه خانگی

زیرانداز ورزشی

زیراندازهای ورزشی برای اکثر ورزش هاش هوازی اهمیت زیادی دارند مخصوصاً برای تمرینات هوازی خوابیده و نشسته، تمرین‌های مخصوص یوگا، ایروبیک، پیلاتس و هر ورزشی که به یک سطح صاف نیاز دارد، زیراندازهای ورزشی می‌تواند مناسب باشد.

در هنگام تهیه زیراندازهای ورزشی در نظر داشته باشید که برای چه نوع ورزشی زیرانداز نیاز دارید مثلاً زیراندازهای یوگا ضخامت خاص خودشان را دارند که باید به آن‌ها دقت کنید.

طناب

این وسیله یک همراه قدیمی در بین وسایل ورزشی به‌حساب می‌آید. شما با داشتن طناب در کمترین زمان و همچنین با هزینه‌ای کم از یک وسیله‌ی پرکاربرد استفاده می‌کنید که تأثیر زیادی بر روی سوزاندن کالری دارد. 

تخته استپ

برای انجام دادن ورزش‌های هوازی تخته استپ می‌تواند بسیار کاربردی باشد. این وسیله مانند یک پله عمل می‌کند و شما با داشتن این وسیله به‌راحتی می‌توانید ورزش‌های پرانرژی و دارای تحرک بالا را انجام دهید. انجام  حرکات ورزش با این تخته در بالا رفتن ضربان قلب شما و همچنین چربی سوزی شما کمک زیادی می‌کند.

با داشتن این وسیله ساده که قیمتی هم ندارد، در خانه بدون اشغال فضای زیاد می‌توانید به‌راحتی ورزش کنید.

 

تردمیل

بعد معرفی یک سری از وسایل ساده و تقریباً کاربردی نوبت به معرفی یکی از گران‌ترین و جاگیرترین وسایل ورزشی می‌رسیم.

با داشتن تردمیل به‌راحتی می‌توانید در خانه‌ی خود پیاده‌روی و حتی دودین را روی آن انجام دهید اما قبل از خرید این وسیله باید بدانید که خانه‌ی شما برای داشتن چنین وسیله‌ای فضای کافی را دارد یا نه؟! همچنین قبل خرید نیز باید اطلاعات کافی در مورد این دستگاه داشته باشید تا بتوانید انتخابی درستی و خریدی دقیق داشته باشید.

دوچرخه

دوچرخه نیز مانند تردمیل می‌تواند برای یک باشگاه خانگی کاربردی اشد اما به‌شرط اینکه فضای آن را در خانه داشته باشید. با داشتن دوچرخه در باشگاه خانگی خود هر مسافتی را بخواهید، طی می‌کنید و کالری می سوزانیدو

 دوچرخه‌ها دارای مدل‌های مختلفی هستند که باید با توجه به خواسته و نیاز خود آن‌ها را انتخاب  تهیه کنید مثلاً دوچرخه‌های ساده و دوچرخه‌های دیجیتال برنامه پذیر که هرکدام امکانات مختلفی دارند.

دمبل و وزنه‌های ورزشی

برای اینکه بتوانید ورزش‌های قدرتی انجام دهید به وزنه‌ها نیاز پیدا می‌کنید. بسیاری از حرکات بدن‌سازی با استفاده از دمبل و صفحات ورزنه انجام می‌شود.

در مورد دمبل هم جالب است، بدانید که دمبل‌های قابل تنظیمی وجود دارد که می‌توانید به آن وزنه اضافه یا کم کنید و به‌این‌ترتیب لازم نیست ست کامل دمبل‌ها با وزن‌های مختلف تهیه کنید بدین ترتیب در استفاده از فضا و هزینه هم صرفه‌جویی می‌شود.


باشگاه باشگاه خانگی برای داشتن یک باشگاه خانگی باید چه وسایلی بخریم؟ تردمیل

دیدگاه شما

میزان رضایت خود را اعلام کنید