uneed-logo
همه‌ی شهر‌ها
همه‌ی شهر‌ها
بهترین زمان ورزش چه زمانی است؟
نویسنده: سالیا شهریاری
22 دی 1399 | 8:04
افزودن به لیست علاقمندی ها

بهترین زمان ورزش چه زمانی است؟

انجام هر کاری در زمان مناسبش موجب می‌شود که بهترین نتیجه را از آن بگیرید به همین دلیل انتخاب بهترین زمان ورزش نیز باعث می‌شود تا به نتیجه دلخواهتان برسید.

یونید – به توصیه کارشناسان سلامت افراد برای اینکه کاهش وزن داشته باشند و همچنین بتوانند از ورزش بهترین نتیجه را بگیرند باید استفاده در برنامه ورزشی، بهترین زمان ورزش را برای خود انتخاب کنند. انجام حرکات ورزشی در زمان مناسب و مداومت در انجام آن، به نتایج مؤثرتری منجر می‌شود.

برای برخی از افراد، بهترین زمان مناسب، پس از انجام تمامی ‌کارها و وظایف روزانه است و ترجیحشان این است که در ساعات پایانی روز ورزش کنند. از طرفی دیگر برخی دیگر نیز ورزش صبحگاهی را ترجیح می‌دهند.

کارشناسان سلامت اعتقاد دارند که بهترین زمان مناسب برای انجام این امر در ساعات اولیه صبح است اما ممکن است بعضی افراد تصور کنند که عصر انرژی بیشتری دارند؛ در حالی که ورزش در این ساعات ممکن است، تأثیر نامناسبی بر رژیم غذایی و افزایش میزان کالری دریافتی داشته باشد.

برای اینکه بهترین نتیجه را از برنامه ورزشی خود بگیرید، بهترین زمان مناسب را انتخاب کنید تا بدن شما سرشار از انرژی بوده و ذهن نیز انگیزه لازم را دارا باشد.

ورزش کردن در هنگام غروب باعث می‌شود که سطح آدرنالین کاملاً بالا برود و ذهن فعال‌تر شده و در نتیجه هنگام شب، خواب بدن دچار مشکل می‌شود اما ورزش کردن در هنگام صبح شما را برای کل روز شارژ و پرانرژی نگه می‌دارد.

البته باید در نظر داشته باشیم که انتخاب زمان مناسب، به نوع ورزش هم‌بستگی دارد. به‌طور مثال، تمرینات وزنه‌برداری که باعث افزایش سطح انرژی بدن و هوشیاری ذهن می‌شوند برای عصر توصیه نمی‌شوند اما بهترین زمان برای انجام تمرینات هوازی که موجب خستگی ذهن و بدن می‌شوند هنگام عصر است. چراکه می‌تواند کمک خوبی برای راحت‌تر خوابیدن باشد اما به شرط آنکه بعد از ورزش، پرخوری نکنید. در نظر داشته باشید که هر برنامه ورزشی را که انتخاب می‌کنید، می بایست رژیم غذایی مناسبی نیز داشته باشید. 


بهترین زمان برای ورزش ورزش ورزش کردن

دیدگاه شما

میزان رضایت خود را اعلام کنید