uneed-logo
همه‌ی شهر‌ها
همه‌ی شهر‌ها
ورزش های مفید برای آسم را بشناسید
نویسنده: سالیا شهریاری
04 اسفند 1399 | 4:33
افزودن به لیست علاقمندی ها

ورزش های مفید برای آسم را بشناسید

ممکن است شما جزو افرادی باشید که آسم دارید و باید ورزش را کنار بگذارید، اما بدانید که ورزش های مفید برای آسم وجود دارد که برای افراد مبتلا به این بیماری مناسب است.

یونید-ممکن است بعضی افراد به دلیل ابتلا به آسم مجبور شده باشند که از بعضی فعالیت‌های بدنی دوری کنند به این دلیل که فعالیت‌های بدنی باعث ایجاد مشکلاتی مثل تنگی نفس و یا حمله‌های آسمی برای این نوع افراد می‌شود به همین دلیل مجبور به ترک ورزش شده‌اند.

ممکن است این افراد به دلیل ترک ورزش افسرده و ناراحت شوند اما باید بدانند باوجوداین بیماری باز هم می‌توانند ورزش کنید و یا فعالیت های بدنی آرام داشته باشند که بدنشان فشار نیاید. ورزش های مفید برای آسم وجود دارد که ما در ادامه آنها را به شما معرفی کنیم.

ورزش‌ های مفید برای آسم

بهترین ورزش‌هایی که برای افراد مبتلا به آسم مفید است، فعالیت‌های کوتاه‌مدت، کم شدت و آرام است. افراد مبتلا به آسم با این نوع ورزش‌ها کمتر از ریه‌های خود کار می‌کشند و علائم آسم آنها نیز عود نمی‌کند البته هر فردی بدن متفاوتی دارد و برای پیدا کردن روش مخصوص به خودتان باید از پزشکتان مشورت بگیرید.

شنا جزو ورزش‌ های مفید برای آسم

شنا جزو ورزش های مفید برای آسم است که به افراد مبتلا به این بیماری به‌شدت پیشنهاد می‌شود. دلایلی مثل هوای مرطوب، قرار گرفتن در معرض گرده‌ی کم موجود در هوا و فشار مایعات بر روی قفسه سینه  باعث می‌شود که نشانه‌های مربوط به آسم در این ورزش کمتر دیده شود.

اما باید توجه داشته باشید که باوجود مفید بودن شنا برای این‌گونه افراد استخرهای کلردار ممکن است باعث بروز علائمی در این افراد شود به همین خاطر باید حتماً به این موضوع دقت کنید.  

ورزش های مفید برای آسم

راه رفتن جزو ورزش‌ های مفید برای آسم

راه رفتن نیز جزو ورزش های مفید برای آسم است به این خاطر که کم شدت و آرام بودن این ورزش و می‌تواند بهترین انتخاب برای افراد مبتلا به آسم باشد. این ورزش به خاطر اینکه کم شدت و آرام است با ملایمت با بدن رفتار می‌کند به افراد اجازه می‌دهد که راحت‌تر نفس بکشند.

اگر قصد پیاده‌روی در فضای باز را دارید سعی کنید که در هوای گرم این کار را انجام دهید چون هوای سرد و خشک برای افراد مبتلا به آسم تحریک‌کننده است.

ورزش های مفید برای آسم

دوچرخه‌سواری به‌صورت تفریحی

اگر بسیاری از ورزش‌ها را امتحان کردید و با بروز علائم آسم خود مواجه شدید جای نگرانی وجود ندارد، دوچرخه‌سواری آن هم به‌صورت تفریحی یعنی به‌صورتی که بدن شما در حین انجام این ورزش آرام باشد، می‌تواند برای شما انتخاب مناسبی باشد.

اگر هوا سرد باشد و یا به هر دلیلی شما شرایط بیرون رفتن را ندارید می‌توانید از دوچرخه‌های ثابت نیز در منزل استفاده کنید.

ورزش های مفید برای آسم

یوگا جزو ورزش‌ های مفید برای آسم

یکی دیگر از ورزش های مفید برای آسم یوگا و تای چی است. این دو فعالیت بدنی به شما کمک می‌کنند آرام شوید و درعین‌حال، کنترل تنفس‌هایتان را هم به دست بگیرید.

ورزش های مفید برای آسم


ورزش های مفید برای آسم را بشناسید آسم ورزش کردن ورزش های مفید برای آسم

دیدگاه شما

میزان رضایت خود را اعلام کنید