uneed-logo
همه‌ی شهر‌ها
همه‌ی شهر‌ها
معرفی ۶ تا از تمرینات ورزشی چربی سوز
نویسنده: سالیا شهریاری
14 شهریور 1400 | 7:03
افزودن به لیست علاقمندی ها

معرفی ۶ تا از تمرینات ورزشی چربی سوز

5/5

تمرینات ورزشی چربی سوز به شما کمک می‌کند که کالری سوزی بالایی داشته باشید البته مقدار کالری که با ورزش کردن می‌سوزانید به عوامل مختلفی بستگی دارد.

یونید–دویدن جزو یکی از بهترین تمرینات ورزشی چربی سوز است. دویدن نسبت به دیگر تمرینات ورزشی چربی سوزی بسیار بالایی دارد اما اگر دویدن برایتان سخت است و به آن علاقه ندارید می‌توانید دیگر تمرینات ورزشی چربی سوز را جایگزین دویدن کنید که در ادامه به آنها می‌پردازیم.

ورزش در مدت زمان محدود

این موضوع را در نظر داشته باشید که با ورزش در مدت زمان کوتاه هم می‌توانید کالری زیادی بسوزانید اما نکته مهم در زمان کوتاه ورزش کردن این است که باید روی تمریناتی تمرکز کنید که شدت بالایی دارند و خیلی زود ضربان قلب را بالا می‌برند.

اگر زمان کمی برای ورزش کردن دارید، بهتر است که این تمرینات را انجام دهید.

دویدن به صورت زانو بلند

یکی از تمرینات ورزشی که می‌تواند به‌راحتی ضربان قلب شمارا بالا ببرد دویدن به‌صورت زانو بلند است. دویدن زانو بلند نه تنها ضربان قلب شما را بالا می‌برد بلکه در تقویت پایین تنه نیز تأثیر دارد و برای اینکه بخواهید در مدت کوتاهی مقدار زیادی کالری بسوزانید، انتخاب بسیار خوبی می‌تواند برای شما باشد البته به این موضوع دقت کنید که در این ورزش باید از سلامت زانو و مفاصل خود اطمینان داشته باشید.

شنا کردن

شنا ورزش تقریباً سبکی است و افراد با آمادگی بدنی‌های مختلف می‌توانند این ورزش را انجام دهند.

شنا برعکس زانو بلند کمترین اثر را به زانو و مفاصل وارد می‌کند اما در عوض قدرت و تقویت ریه را افزایش می‌دهد. شنا رفتن نیاز به انرژی زیادی دارد و در کالری سوزی و همچنین تقویت عضلات نیز تأثیر زیادی دارد.

اگر به خاطر آسیب مفاصل خود در برخی از ورزش‌ها محدودیت دارید، می‌توانید شنای تفریحی را امتحان کنید.

معرفی ۶ تا از تمرینات ورزشی چربی سوز

دوچرخه ثابت

دوچرخه ثابت جزو آن دسته از ورزش‌های هوازی است که ضربان قلب شما را بالا می‌برد طوری که شما با ۳۰ دقیقه دوچرخه زدن می‌توانید کالری زیادی بسوزانید.

پیاده‌روی

یکی از راه‌ترین و همچنین بی‌دردسرترین راه‌ها برای سوزاندن کالری پیاده روی است. این ورزش نیاز به هیچ تجهیزاتی ندارد و هر وقت که اراده کنید در دسترس است حتی در خانه‌ام می‌توانید این ورزش را انجام دهید.

طناب زدن

طناب زدن یکی دیگر از تمرینات ورزشی چربی سوز است که باعث می‌شود ضربان قلب شما بالا برود و کالری زیادی بسوزانید. اما این ورزش علاوه بر سوزاندن کالری در تقویت پاها و پایین تنه نیز مؤثر است.

تنها وسیله‌ای که برای این ورزش نیاز دارید یک طناب است که می‌توانید آن را به راحتی  در کیف بگذارید و همه‌جا از آن استفاده کنید. 

دویدن در فضای باز

همان‌طور که در بالا هم اشاره کردیم دویدن بهترین ورزش برای سوزاندن کالری است که به هیچ وسیله و امکاناتی هم نیاز ندارد و در هم مکانی می‌توانید این ورزش را انجام دهید.

این ورزش به شما کمک می‌کند تا بدنی منعطف و همچنین قدرت بدنی بالایی داشته باشید.

معرفی ۶ تا از تمرینات ورزشی چربی سوز

در انتها طبق گفته‌های بالا به این نتیجه می‌رسیم که بیشتری کالری سوزی را دویدن در بین بسیاری از ورزش‌های دیگر دارد. 


معرفی ۶ تا از تمرینات ورزشی چربی سوز تمرینات ورزشی چربی سوز تمرینات ورزشی چربی سوز

دیدگاه شما

میزان رضایت خود را اعلام کنید