uneed-logo
همه‌ی شهر‌ها
همه‌ی شهر‌ها
با اشتباهات ورزشی آسیب زا آشنایی دارید؟
نویسنده: سالیا شهریاری
21 بهمن 1399 | 4:44
افزودن به لیست علاقمندی ها

با اشتباهات ورزشی آسیب زا آشنایی دارید؟

ورزش کردن علاوه بر تناسب‌اندام در سلامتی بدن نیز مؤثر است اما گاهی ممکن است با اشتباهات ورزشی آسیب‌زا سلامتی بدن خود را به خطر بیندازید.

یونید-در ادامه قصد داریم برخی اشتباهات ورزشی را به شما بگوییم تا با رعایت کردن آنها از آسیب رساندن به بدن خود جلوگیری کنید.

هر روز ورزش نکنید

بدن ما بعد از انجام هر کاری نیاز به استراحت دارد این موضوع درباره‌ی ورزش کردن هم صدق می‌کند به همین خاطر بدن نباید هر روز فعالیت زیادی داشته باشد. هر روز ورزش کردن باعث آسیب دیدن عضلات بدن می‌شود و این کار جزو یکی از اشتباهات ورزشی آسیب‌زا محسوب می‌شود.

بلند کردن وزنه‌های سنگین

کار کردن با وزنه باعث درگیری عضلات می‌شود و اگر بیش از توان بدنی خود وزنه بزنید ماهیچه‌ها را درگیر می کنید و انجام این کار هرروز به بدن شما آسیب می‌رساند بنابراین سعی کنید که در حد توان خود ورزش خود تا به بدنتان آسیب نرسد.

اشتباهات ورزشی

کم آب نوشیدن

همه‌ی ما می‌دانیم که نوشیدن آب چه فوایدی برای بدن دارد اما باید به این موضوع هم توجه کنید میزان آبی که در طول روز می‌خورید بستگی به فعالیت شما دارد مثلاً در روزهایی که ورزش می کنید بدن شما به آب بیشتری نیاز دارد بنابراین تا جایی که می‌توانید در روزهای ورزش خود آب بنوشید.

اشتباهات ورزشی

خستگی بعد از ورزش نشانه خوبی نیست

تاحالا برایتان پیش‌آمده که بعد از ورزش احساس خستگی نکنید و این حس به شما دست بدهد که ورزش کردنتان بیهوده است؟ ممکن است بعد از انجام بسیاری از ورزش‌ها بدن شما احساس خستگی کند اما این طرز فکر که اگر احساس خستگی نکنید ورزش مفیدی نداشته و کالری نسوزانده‌اید غلط است.

اگر احساس کردید که بدن شما بعد از ورزش خسته است این حس می‌تواند از تغذیه نادرست یا حتی بیماری‌های چون کم‌کاری تیروئید باشد بنابراین سعی کنید که این موضوع را جدی بگیرید.

اشتباهات ورزشی

قبل از ورزش چیزی نمی‌خورید

یکی از اشتباهات ورزشی این است که بعضی افراد تصور می‌کنند که اگر با شکم خالی ورزش کنند بدن آنها در حین ورزش کالری بیشتری می‌سوزاند درصورتی‌که این کار بیشتر به بدن آسیب می‌رساند. زمانی که شما گرسنه ورزش می‌کنید، تمرکز شما روی تمرینات نیز کمتر خواهد شد. بنابراین قبل از ورزش مواد غذایی که به شما انرژی می‌دهد مانند موز، خرما یا شیر و… مصرف کنید.

اشتباهات ورزشی

درست ورزش نکردن

عدم آگاهی و استفاده نادرست از دستگاه‌های ورزشی باعث آسیب رسیدن به بدن شما می‌شود. هنگام استفاده از دستگاه‌های ورزشی نکاتی وجود دارد که باید از افراد کار بلد آنها را بپرسید تا به شما آموزش دهند به همین خاطر قبل از اینکه از دستگاه‌ها استفاده کنید باید کار با آنها را یاد بگیرید تا به بدن خود آسیب نرسانید.

دوری از ورزش‌های نشسته

اگر قصد دارید که با ورزش کردن به‌تناسب اندام برسید و لاغر شوید باید از ورزش‌های نشسته دوری کنید. با نشسته ورزش کردن بدن شما کالری کمتری می‌سوزاند بنابراین برای اینکه کاهش وزن داشته باشید و بدن شما کالری بیشتری بسوزانید از ورزش‌های ایستاده استفاده کنید.

اشتباهات ورزشی


با اشتباهات ورزشی آسیب زا آشنایی دارید؟ اشتباهات ورزشی آسیب زا اشتباهات ورزشی

دیدگاه شما

میزان رضایت خود را اعلام کنید